MS Windows
briani 27239
"Windows er allerede aktiveret"
Fra : JS

Dato : 09-05-05 19:48

Jeg har skiftet mainboard. Når jeg starter computeren op kommer jeg til en
skærm der siger at jeg skal aktivere windows. Når man vælger JA kommer der
en besked om at Windows allerede er registrede og man kan så vælge ok som
resultere i at den logger af og man skal starte forfra!

Hvordan løser man dette problem, det virker som om der er en fejl i dette
aktivations program?

Mvh
Johs

Fra : JS

Dato : 09-05-05 19:51

Det er en dansk WinXP Pro med SP2

Fra : zczc

Dato : 09-05-05 19:58

"JS" <dsa.@asdf.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultere i at den logger af og man skal starte forfra!
>
> Hvordan løser man dette problem, det virker som om der er en fejl i dette

Hvis du tidligere har aktiveret Windows, så er meddelelsen jo rigtig.

Fra : JS

Dato : 09-05-05 20:11

"zczc" <Hans@lgø.zc> skrev i en meddelelse

> "JS" <dsa.@asdf.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du tidligere har aktiveret Windows, så er meddelelsen jo rigtig.

Ja men hvorfor kan jeg pludselig ikke komme ind i Windows mere?

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-05-05 20:39

On Mon, 9 May 2005 21:10:34 +0200, JS in newsgroup
dk.edb.system.ms-windows wrote:

> Ja men hvorfor kan jeg pludselig ikke komme ind i Windows mere?

Fordi det er hele ideen bag aktiveringen.

For microsoft ser det ud som om en eller anden har installeret din
windows xp på en anden maskine end den som den oprindeligt blev
installeret på. Du har fået nyt bundkort i maskinen og det er nok til at
få maskinen til at fremstå som en helt anden end den oprindelige.

Du skal kontakte microsoft og få dem til at nulstille din registrering
hvorefter du så kan benytte licensen igen.

--
Regards
J.K.Arning :: 09-05-2005 21:36:11 :: http://arning.dk