MS Windows
briani 27239
Windows XP Servicepack 2 ødelægger interne~
Fra : Preben Kaas

Dato : 08-05-05 21:51

Hej

Min Windows XP Pro har nykker!

Når jeg installerer Service Pack 2 så "dør" min internetforbindelse
som jeg har via min antenneforening GALNET i Odense.

Outlook Express melder fejl og Firefox/IE kan ikke skabe forbindelse.

Nogen som har hørt om problemet før og har en løsning på problemet?

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx fra adresse

Fra : andropov

Dato : 08-05-05 22:00

On Sun, 08 May 2005 22:50:45 +0200, Preben Kaas
<prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

> [...]

>som jeg har via min antenneforening GALNET i Odense.
>
>Outlook Express melder fejl og Firefox/IE kan ikke skabe forbindelse.

Jeg kan heller ikke komme på nettet når jeg bruger service pack 2.
Har fået at vide at mit netkort ikke kan med service pack2.

I min enhedshåndtering står der følgende:

Sis 900 based pci fast ethernet adapter

1394- netværkskort.

Fra : Søren

Dato : 08-05-05 22:46

> [...]
> Har fået at vide at mit netkort ikke kan med service pack2.
>
> I min enhedshåndtering står der følgende:

har netkortet fået en mac adresse,jeg skrev selv mac adressen ind i
enhåndtering og så kørte det igen.

Søren

Fra : andropov

Dato : 08-05-05 23:24

On Sun, 8 May 2005 23:46:02 +0200, "Søren" <vussi_v@hotmail.com>
wrote:

>har netkortet fået en mac adresse,jeg skrev selv mac adressen ind i
>enhåndtering og så kørte det igen.

Jeg plejer ikke at skulle taste nogen mac adresse ind.

Ved iøvrigt ikke hvor jeg skal finde den mac adresse...

Fra : Søren

Dato : 09-05-05 18:08

> Ved iøvrigt ikke hvor jeg skal finde den mac adresse...

i netværks adresse under avanceret i enhåndtering(for netkortet), der står
sikkert ikke tilstede nu.

Fra : Preben Kaas

Dato : 11-05-05 17:37

On Mon, 9 May 2005 19:07:44 +0200, "Søren" <vussi_v@hotmail.com>
wrote:

>i netværks adresse under avanceret i enhåndtering(for netkortet), der står
>sikkert ikke tilstede nu.

Det har du ret imen det står der sør'me også når Service Pack2 ikke er
installeret og det hele virker.

mvh
Preben

Fra : Preben Kaas

Dato : 09-05-05 16:03

On Sun, 08 May 2005 22:59:55 +0200, andropov <nospam@andropov.dk>
wrote:

> [...]

>Har fået at vide at mit netkort ikke kan med service pack2.
>
>I min enhedshåndtering står der følgende:

Mit netkort hedder det samme så du har måske givet løsningen på
problemet: ingen Service Pack 2 eller et andet netkort?

mvh
Preben

Fra : andropov

Dato : 09-05-05 16:19

On Mon, 09 May 2005 17:02:34 +0200, Preben Kaas

>Mit netkort hedder det samme så du har måske givet løsningen på
>problemet: ingen Service Pack 2 eller et andet netkort?

Ja, jeg kører blot med Service Pack 1.
Så hvis du afinstallerer Service Pack 2 så vil det køre for dig.

Fra : Preben Kaas

Dato : 11-05-05 17:48

On Mon, 09 May 2005 17:19:16 +0200, andropov <nospam@andropov.dk>
wrote:

>Ja, jeg kører blot med Service Pack 1.
>Så hvis du afinstallerer Service Pack 2 så vil det køre for dig.

Så må jeg ud og prøve om jeg kan finde en Service Pack 1 og se om den
virker.

Gad vide hvor jeg finder den?

mvh
Preben

Fra : andropov

Dato : 11-05-05 18:35

On Wed, 11 May 2005 18:48:28 +0200, Preben Kaas

>Så må jeg ud og prøve om jeg kan finde en Service Pack 1 og se om den
>virker.
>
>Gad vide hvor jeg finder den?

Den må nok ligge på microsofts hjemmeside et sted.

På min computer som kører med automatisk update kører den med service
pack 1 når jeg fjerner service pack 2.

Ved dog ikke om service pack 1 allerede var på computeren da jeg købte
den i Bilka, da der var præinstalleret windows xp home edition.

Fra : Preben Kaas

Dato : 11-05-05 19:23

On Wed, 11 May 2005 19:35:05 +0200, andropov <nospam@andropov.dk>
wrote:

> [...]
>
>Ved dog ikke om service pack 1 allerede var på computeren da jeg købte
>den i Bilka, da der var præinstalleret windows xp home edition.

Har fundet og installeret Service Pack 1 og det fungerer bare så nu
gider jeg heller ikke spilde mere tid på SP2, da det jo koster mindst
et par timer hver gang man skal in- og afinstallere samt flere
genstarter.

Men tak for sludderen og hjælp.

mvh
Preben

Fra : Preben Kaas

Dato : 11-05-05 17:39

On Sun, 08 May 2005 22:59:55 +0200, andropov <nospam@andropov.dk>
wrote:

indelse.

> [...]
>Har fået at vide at mit netkort ikke kan med service pack2.
>
>I min enhedshåndtering står der følgende:

Jeg tror ikke det er problemet for jeg har i dag udskiftet mit SiS 900
onboard netkort med et nyt og det giver samme problem: nul internet.

Nu giver jeg op og lever videre uden Service Pack2.

mvh
Preben

Fra : andropov

Dato : 11-05-05 17:52

On Wed, 11 May 2005 18:39:02 +0200, Preben Kaas

>Jeg tror ikke det er problemet for jeg har i dag udskiftet mit SiS 900
>onboard netkort med et nyt og det giver samme problem: nul internet.
>
>Nu giver jeg op og lever videre uden Service Pack2.

Jeg gider heller ikke at gøre mere ved det. Der er åbenbart ikke nogen
som har noget stensikkert bud på hvad som skal gøres og hvis man skal
til at prøve 10 forskellige forslag begynder det at blive lidt tungt.

Ved mine forældres computer med windows 98 er der problemer med et
pcikort som har usb 2.0 porte og det virker ikke ordentligt. Jeg har
indtil videre fundet 6 forskellige løsningsmuligheder. Så begynder det
at blive lidt træls som man siger på jysk.

Fra : hcma

Dato : 09-05-05 09:50

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Outlook Express melder fejl og Firefox/IE kan ikke skabe forbindelse.
>
> Nogen som har hørt om problemet før og har en løsning på problemet?

Det er et problem som microsoft har anerkendt og så selvfølgelig har lavet
en patch til:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
m v h
HC

Fra : Preben Kaas

Dato : 09-05-05 16:06

On Mon, 9 May 2005 10:49:47 +0200, "hcma" <hcma@hcma.dk> wrote:

>Det er et problem som microsoft har anerkendt og så selvfølgelig har lavet
> [...]

Tak for tippet.
Det hjalp desværre ikke hos mig.
Så Service Pack 2 - med eller uden patch - er lig med ingen
internetforbindelse udover min SKYPE telefon

mvh
Preben

Fra : Calle.

Dato : 09-05-05 14:34

Preben Kaas wrote:
> [...]
>
> Outlook Express melder fejl og Firefox/IE kan ikke skabe forbindelse.
>
> Nogen som har hørt om problemet før og har en løsning på problemet?

mon ikke det er fordi firewallen spærrer
--
Calle.

Fra : Preben Kaas

Dato : 09-05-05 16:09

On Mon, 9 May 2005 15:34:03 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>mon ikke det er fordi firewallen spærrer

Nej desværre.
Den har jeg også slået fra.
Så nu tror jeg fremtiden bliver uden SP2, hvis ikke der pludselig sker
et mirakkel.
Men tak alligevel.
mvh
Preben

Fra : John

Dato : 09-05-05 16:33

"Preben Kaas" skrev i en meddelelse

> Når jeg installerer Service Pack 2 så "dør" min internetforbindelse

Prøv evt at slette Ethernet i enhedshåndtering, og genstarte computeren.

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-05 16:55

> [...]
>
> Outlook Express melder fejl og Firefox/IE kan ikke skabe forbindelse.
>
> Nogen som har hørt om problemet før og har en løsning på problemet?

Mit SIS-900 i Asrock board kører fint med SP2
Så det er åbenbart mere end de 2 ting der spiller ind..
mvh
Preben

Fra : andropov

Dato : 09-05-05 17:13

On Mon, 9 May 2005 17:54:46 +0200, "Preben Larsen" <oz6p(a)qsl.net>
wrote:

>Mit SIS-900 i Asrock board kører fint med SP2
>Så det er åbenbart mere end de 2 ting der spiller ind..

Jeg har Asus K8S-LA motherboard.

Fra : Preben Kaas

Dato : 11-05-05 17:46

On Mon, 09 May 2005 18:13:19 +0200, andropov <nospam@andropov.dk>
wrote:

>Jeg har Asus K8S-LA motherboard.

Og mit er et Ecs K7S5A så her ligger problemet så nok heller ikke.

mvh
Preben