MS Windows
briani 27239
Trække serienummer ud fra CD
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-05-05 16:26

Hej,

Hvis man nu sidder med en original-CD med WinXP, hvor coveret
er væk og pågældende Windows ikke er installeret på en computer
endnu, findes der så et program, som kan finde nummeret direkte
på CD'en? Altså lidt ala Magical Jelly Bean Keyfinder, men som
kan søge direkte på CD'en i stedet for i registreringsdatabasen.

Har søgt og søgt på Google, men har ikke haft held til at finde
noget brugbart desværre.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 08-05-05 16:38

On Sun, 08 May 2005 17:25:54 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>er væk og pågældende Windows ikke er installeret på en computer
>endnu, findes der så et program, som kan finde nummeret direkte

Det kan du ikke, for en Windows CD har ikke noget unikt
serienummer. Det er en standard CD som virker med alle
serienumre der findes til netop den version af Windows.

mvh Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-05-05 16:58

Mads skrev:

> Det kan du ikke, for en Windows CD har ikke noget unikt
> serienummer. Det er en standard CD som virker med alle
> serienumre der findes til netop den version af Windows.

Er du helt sikker på det?
Jeg kan f.eks. huske, at jeg på et tidspunkt forsøgte at
installere en bekendts WinXP med mit serienummer, men den
gik ikke. Fik at vide, at serienumret ikke var gyldigt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Calle.

Dato : 08-05-05 19:01

Thomas G. Madsen wrote:

> Er du helt sikker på det?
> Jeg kan f.eks. huske, at jeg på et tidspunkt forsøgte at
> installere en bekendts WinXP med mit serienummer, men den
> gik ikke. Fik at vide, at serienumret ikke var gyldigt.
Er du så sikker på den ene ikke var en pro og den anden en home, eller en af
dem var med sp2
--
Calle.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-05-05 20:28

Calle. skrev:

> Er du så sikker på den ene ikke var en pro og den anden en
> home, eller en af dem var med sp2

Nu når jeg tænker nærmere efter, så har den bekendtes sikkert
været en OEM, men det var begge Pro og samme sprogversion.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-05-05 17:23

> [...]
> kan søge direkte på CD'en i stedet for i registreringsdatabasen.
>
> Har søgt og søgt på Google, men har ikke haft held til at finde

Hej Madsen

CD'en er masseproduceret og der er ikke noget licensnummer på den. Det er
jeg sikker på og den virker ikke med alle licensnumre, men kun et given
interval og enten Microsoft eller OEM.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-05-05 17:35

Michael Lund Sørensen skrev:

> CD'en er masseproduceret og der er ikke noget licensnummer på
> den. Det er jeg sikker på og den virker ikke med alle
> licensnumre, men kun et given interval og enten Microsoft
> eller OEM.

Hej Michael,

Ok og tak for svar. Så gider jeg ikke bruge mere tid på at lede
efter et program til at trække et serienummer ud af CD'en med,
for det finder jeg jo i så fald aldrig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-05 19:05

> Ok og tak for svar. Så gider jeg ikke bruge mere tid på at lede
> efter et program til at trække et serienummer ud af CD'en med,
> [...]

Hej Thomas... Har du en gyldig e-mail adresse ?

mvh
Ebbe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-05-05 20:28

Ebbe skrev:

> Hej Thomas... Har du en gyldig e-mail adresse ?

Jep. Den jeg bruger her. :)

--
Hilsen
Madsen