MS Windows
briani 27239
Problemer med workgroup
Fra : Brian Emilius

Dato : 08-05-05 11:41

Hej NG

Jeg kan ikke se de andre computere i arbejdsgruppen "Bisp76" selv om min
computer er medlem af gruppe. Mit netværk består af i alt 3 computere
hvoraf de to ikke har problemer med at se hinanden, men den tredje (en
bærbar) kan ikke se de andre computere, selvom den er medlem af samme
gruppe. Kan nogen hjælpe?

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-05-05 12:12

Brian Emilius skrev:
> [...]
> hvoraf de to ikke har problemer med at se hinanden, men den tredje (en
> bærbar) kan ikke se de andre computere, selvom den er medlem af samme

Måske. Du er ikke specielt meddelsom :)
Er der aktiveret fildeling på den bærbare (Hvilken windows kører du med
?) Del en mappe på den bærbare og se om det hjælper.
Dernæst kan der dukke problemer (opgaver :) ) op med at få adgang
til de andre maskiners delte drev, da eks. Win 2000 / XP PRO kræver
at den bruger der skal have adgang skal være oprettet på den maskine
mappen er delt på (med mindre gæstekontoen er slået til, men det giver
så nogle sikkerhedsmæssige problemer).
--
Peter J

Fra : Brian Emilius

Dato : 08-05-05 13:51

Peter Jensen skrev:

> [...]
> at den bruger der skal have adgang skal være oprettet på den maskine
> mappen er delt på (med mindre gæstekontoen er slået til, men det giver

Ja, self. undskyld... jeg kører winXP pro på den bærbare og på den ene
stationære og FC3 på den anden stationære (fungerer som server). Jeg har
sørget for at dele mapper. Det der sidste med at være oprettet fatter
jeg ikke lige... gider du forklare det lidt nærmere?

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Johnn Nekman

Dato : 08-05-05 12:32

"Brian Emilius" <msn@emilius.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvoraf de to ikke har problemer med at se hinanden, men den tredje (en
> bærbar) kan ikke se de andre computere, selvom den er medlem af samme
Kan du i et kommandoprompt pinge de andre maskiner fra maskine 3:
ping maskine1's-navn
ping maskine2's-navn

Prøv evt. Start->Kør
\\maskine1's-navn
og se om du får adgang til den på den måde.
--
Mvh Johnn

Fra : Brian Emilius

Dato : 08-05-05 13:55

Johnn Nekman skrev:

> [...]
>
> Prøv evt. Start->Kør
> \\maskine1's-navn
> og se om du får adgang til den på den måde.

Jeg kan pinge begge de andre maskiner fra den bærbare og jeg kan også
pinge den bærbare fra de andre maskiner... Jeg skal måske lige nævne at
den bærbare er forbundet til netværket med trådløst netværkskort...

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Johnn Nekman

Dato : 09-05-05 00:13

> Jeg kan pinge begge de andre maskiner fra den bærbare og jeg kan også
> pinge den bærbare fra de andre maskiner... Jeg skal måske lige nævne at
> den bærbare er forbundet til netværket med trådløst netværkskort...
Pinge med navne eller ipadresser?
Har du prøvet at kable den bærbare og se om der er hul igennem?
--
Mvh Johnn