MS Windows
briani 27239
ACPI - fejl?
Fra : JSH [9800]

Dato : 07-05-05 16:18

Jeg bruger Win XP pro og mit motherboard er QDI Advance 10F.
Hvad skyldes denne fejl og hvad kan jeg gøre for at udbedre denne?
Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: ACPI
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 5
Dato: 07-05-2005
Klokkeslæt: 17:12:42
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: JSH-1
Beskrivelse:
AMLI: ACPI BIOS forsøger at skrive til en ugyldig IO-portadresse (0x70), som
ligger inden for det 0x70 - 0x71-beskyttede adresseområde. Dette kan
medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få
teknisk support.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på
Data:
0000: 00 00 00 00 04 00 52 00 ......R.
0008: 00 00 00 00 05 00 05 c0 .......À
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-05-05 16:36

JSH [9800] skrev:

> AMLI: ACPI BIOS forsøger at skrive til en ugyldig
> IO-portadresse (0x70), som ligger inden for det 0x70 -
> 0x71-beskyttede adresseområde.

Kig på bundkortsproducentens hjemmeside efter en nyere BIOS
til dit bundkort.

> Dette kan medføre, at systemet bliver ustabilt.

_Kan_ medføre. Ingen siger, at det med garanti er ustabilt
pga. den meddelelse.

--
Hilsen
Madsen

Fra : JSH [9800]

Dato : 07-05-05 16:47

> [...]
> til dit bundkort.

> _Kan_ medføre. Ingen siger, at det med garanti er ustabilt

Hej Madsen.
Systemet er ustabilt og det er den eneste fejlmeddelelse jeg kan finde. Jeg
kan ikke finde en nyere bios på hjemmesiden.
Så er der vel ikke andet at gøre end at leve med fejlen?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-05-05 17:00

JSH [9800] skrev:

> Systemet er ustabilt og det er den eneste fejlmeddelelse jeg
> kan finde. Jeg kan ikke finde en nyere bios på hjemmesiden.

Surt.

> Så er der vel ikke andet at gøre end at leve med fejlen?

Ikke så vidt jeg ved.
Jeg havde "fejlen" i Win2000 da den lige kom frem, men få uger
efter, sendte Asus en ny BIOS ud, som rettede fejlen og det er
så 5 år siden nu. Derfor undrer det mig, at nogle bundkorts-
producenter stadig ikke har fået den rettet.

--
Hilsen
Madsen