MS Windows
briani 27239
Mousewheel keyboard-knap?
Fra : JJ

Dato : 05-05-05 19:20

Jeg har ikke mousewheel på min mus. Kan man på en eller anden måde
konfigurere keys til det?

Eks. findes der jo mousekeys, hvor ligger mousewheel der, hvis den er
der?

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 05-05-05 19:45

"JJ" skrev
> Jeg har ikke mousewheel på min mus. Kan man på en eller anden måde
> konfigurere keys til det?
>
> Eks. findes der jo mousekeys, hvor ligger mousewheel der, hvis den er
> der?

MouseImp PRO
http://www.majorgeeks.com/download296.html
tilbyder en funktionalitet som gør der mere effektivt at bruge musen.
Enable direct scroll, og klik og hold nede højre museknap mens du bevæger musen.
Mere effektivt end at bruge mousewheel.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : JJ

Dato : 06-05-05 00:26

On Thu, 5 May 2005 20:44:59 +0200, "Thorkild Dalsgaard"
<tdalsgaard@despammed.com> wrote:

> [...]
>Enable direct scroll, og klik og hold nede højre museknap mens du bevæger musen.

Nice link, tak for det. Det vil jeg bruge i windows.

Dog er der et spil, der insistere på brug af mousewheel, så det skal
være den specifikke value der skal til, på en eller anden mpde

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 14-05-05 15:04

"JJ" <Jsins@hotmail.com> skrev

> Dog er der et spil, der insistere på brug af mousewheel, så det skal
> være den specifikke value der skal til, på en eller anden mpde

http://www.autohotkey.com/
AutoHotkey is a free, open source utility for Windows. With it, you can:

Remap keys and buttons on your keyboard, joystick, and mouse.

List of Keys and Mouse/Joystick Buttons
Mouse (requires Windows NT/2000/XP or later)
LButton - the left mouse button
RButton - the right mouse button
MButton - the middle or wheel mouse button

WheelDown - this is equivalent to rotating the mouse wheel down (toward you)
WheelUp - the opposite of the above

Supported only in Windows 2000/XP or later:
XButton1 - a button that appears only on certain mice
XButton2 - a button that appears only on certain mice

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : JJ

Dato : 19-05-05 10:45

Et forsinket mange tak! det virker

On Sat, 14 May 2005 16:03:39 +0200, "Thorkild Dalsgaard"