Nokia 3330, hvad er den reelle standbytid ~
Fra : Jesper

Dato : 28-05-01 21:28

Er der nogle der har erfaringer med ovenstående og som vil dele !!
Jeg er lidt træt af batteriet i min Siemens M35 I

Mvh. Jesper

Fra : Flemming

Dato : 28-05-01 21:39

"Jesper" <Cripple@get2net.dk> wrote in message
> Er der nogle der har erfaringer med ovenstående og som vil dele !!
> Jeg er lidt træt af batteriet i min Siemens M35 I

Generelt kan man vil sige "Lir reklame" * 70%, vil jeg tro.

--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 28-05-01 21:51

Jesper <Cripple@get2net.dk> skrev i
meldingsnyheter:3B12B4D1.EC24803A@get2net.dk...
> Er der nogle der har erfaringer med ovenstående og som vil dele !!
> Jeg er lidt træt af batteriet i min Siemens M35 I
>
> Mvh. Jesper

Under optimale forhold antyder man 260 timer med NiMH batteriet og 240 timer
med LiION batteriet.
Men så er det (som sedvanlig) en del faktorer som spiller inn.
Batteriene gir maksimal effekt dersom man lar dem lade helt ut 2-3 ganger
når de er nye.
Man skal også la dem lade helt ut f. eks en gang i måneden.
Mottaksforhold spiller selvsagt inn. Dette er ofte avhengig av hvilket nett
man benytter. Ta gjerne utgangspunkt med dekningen på de steder du oppholder
deg mest. Telefonen bruker mindre støm om mottaksforholdene er gode. På den
annen side, spiller samtalepriser etc inn for hvilken leverandør av
abonnement (og hvilket nett) man bruker. Mottaksforholdene kan også endre
seg, ettersom nettleverandørene oppgraderer nettet.
Selve bruken av telefonen spiller selvsagt også inn. Foruten samtaler, WAP
og SMS, spiller f. eks bruk av spill inn. Belysning trekker strøm. På en del
telefoner kan belysningen slås av. Dette kan være ok på dagtid.

Som du ser, er det ulike faktorer som spiller inn. Det finnes flere enn de
jeg har nevnt her. Reell standbytid er ikke lett å angi, men forutsatt at
telefonen ringes lite med, og at den er avslått (slukket) om natten, varer
batteriene på 3310/3330 omtrent i 5 dager, har jeg lest, og mine erfaringer
noenlunde de samme.

Nokia er en av de produsentene som leverer standardbatterier med lang
stand-by tid. En stand-bytid på 200 timer er absolutt godkjent, og over 250
timer er meget bra.

Vennlig hilsen

Thorolv Valentinsen