MS Windows
briani 27239
Udlæse gemt password?
Fra : Henning

Dato : 04-05-05 16:05

Jeg skal have reinstalleret min pc, men har et problem med nogle
passwords.
Det er nogle sider på nettet, hvor jeg bare dobbeltklikker på
loginfeltet, så popper brugernavn og password automatisk op. Problemet
er, at jeg ikke kan huske disse passwords. Hvad er der af utilities,
så man kan udlæse de forskellige passwords?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-05 16:25

Den 04-05-05 17.05 skrev Henning følgende:

> [...]
> er, at jeg ikke kan huske disse passwords. Hvad er der af utilities,
> så man kan udlæse de forskellige passwords?

Du kan bruge et aktivt bogmærke (bookmarklet). Gå ind på:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-bookmarklets.html
Nederst på siden er der link til henholdsvis IE- og Firefox-brugere (du
skrev ikke, hvilken browser du bruger). På siden med de aktive
bogmærker, skal du have fat i det der hedder "Se kodeord".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Lauridsen

Dato : 04-05-05 18:00

> [...]
> er, at jeg ikke kan huske disse passwords. Hvad er der af utilities,
> så man kan udlæse de forskellige passwords?
Du kan bruge et program der hedder Revealation V2. Kan hentes fra
http://www.snadboy.com/

Mvh.
Lars

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 04-05-05 18:52

"Henning" skrev
> [...]
> er, at jeg ikke kan huske disse passwords. Hvad er der af utilities,
> så man kan udlæse de forskellige passwords?

http://www.nirsoft.net/utils/pspv.html
Protected Storage PassView is a small utility that reveals the passwords stored
on your computer by Internet Explorer, Outlook Express and MSN Explorer. The
passwords are revealed by reading the information from the Protected Storage.
Direkte download
http://www.nirsoft.net/utils/pspv.zip
(28kb)

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Henning

Dato : 05-05-05 08:26

On Wed, 4 May 2005 19:51:34 +0200, "Thorkild Dalsgaard"
<tdalsgaard@despammed.com> wrote:

> [...]
>passwords are revealed by reading the information from the Protected Storage.

Uhyggeligt effektivt!! To sekunder, så er alle passwords fra maskinen
listet op

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : SuSanne

Dato : 05-05-05 12:46

The
Storage.

> Uhyggeligt effektivt!! To sekunder, så er alle passwords fra maskinen
> listet op
>

> Henning

***
Det lød jo spændende at kunne få listet alle sine passwords på én gang - MEN
da jeg ville pakke filen ud, protesterede mit antivirus-program meget
kraftigt som følger:

Hacking tool neutralized!

A hacking tool has been detected and eliminated.
These tools allow hackers to remotely attack computers.
Name: Hacktool/Passview.E

Dette blot til jeres orientering ...

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 05-05-05 18:34

"SuSanne" skrev
> [...]
>
> Hacking tool neutralized!
>
> A hacking tool has been detected and eliminated.
> These tools allow hackers to remotely attack computers.

Jeg googlede lidt og fandt info om at det er en forkert advarsel som antivirus
programmer udsteder ang. Protected Storage Passview

http://aumha.org/elist.cgi/2005/04/16#20050415-1

Sat, 16 Apr 2005
SPYBOT FALSE POSITIVES ON NIRSOFT UTILITIES
posted at: 05:45 | path: | permanent link to this entry

Correspondent Tom Topor wrote me concerning my piece on McAfee's false-positive
identification of Protected Storage Passview as a virus. Passview, you will
recall, is a freeware program by Nir Sofer which discloses passwords stored on
your computer. It isn't a virus at all.

Tom wrote: "In fact, Spybot labels several programs from Nirsoft as malware.
They are not, and it is safe to exclude them from the program's scans."

Thanks for the reminder, Tom. You make two excellent points. One is that Nirsoft
has a number of excellent freeware password recovery utilities, network
monitoring tools, and Internet and desktop utilities that give users more access
and control. The other point highlighted here (perhaps unintentionally) is that,
regrettably, SpyBot over the last year has once more started producing
increasing false positive results. That, combined with its progressively poor
performance on finding legitimate malware items, has led me, again, to stop
recommending it at all.

Of course, if you disagree with me and really like SpyBot in its present
incarnation, you can take Tom's approach and add the Nirsoft utilities to your
exclude list. In any case, this is a good time to remind people of Nir Sofer's
page - you may find just the utility you want!

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-05-05 19:44

Den 05-05-05 19.33 skrev Thorkild Dalsgaard følgende:

> [...]
> They are not, and it is safe to exclude them from the program's scans."

Jeg vil mene, advarslerne er yderst relevante. Der er tale om et værktøj
som en hacker typisk vil bruge, efter han er brudt ind på en computer.

Det samme gælder, når Microsoft AntiSpyware advarer mod Vnc. Har man
ikke selv installeret programmerne, er der virkelig fare på færde, så
selvfølgelig skal brugeren advares. Jeg går ud fra, at brugeren så selv
kan bestemme, om advarslen er relevant, eller om man vil beholde programmet.

Fra : SuSanne

Dato : 06-05-05 07:19

> [...]
> selvfølgelig skal brugeren advares. Jeg går ud fra, at brugeren så selv
> kan bestemme, om advarslen er relevant, eller om man vil beholde

Tak for jeres kommentarer. Selvom der måske ikke er en umiddelbar fare ved
at installere programmet, synes jeg det var vigtigt at gøre opmærksom på
advarslen. Det er selvfølgelig frit, om man vil tage chancen alligevel,
hvad jeg dog selv har valgt ikke at gøre.

Venlig hilsen
Susanne