MS Windows
briani 27239
ntbackup.exe mangler!
Fra : Hans Ole

Dato : 03-05-05 22:12

Jeg har formateret min PC og geninstalleret XP.
Nu har jeg problemmer med at hente filer fra en backup på extern HD.
Får melding om at ntbackup.exe mangler.
Skulle den ikke have været med ved en normal installation?

Mvh Hans Ole

Fra : zczc

Dato : 03-05-05 22:47

"Hans Ole" <hans-ole@smugglers-division.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har formateret min PC og geninstalleret XP.
> Nu har jeg problemmer med at hente filer fra en backup på extern HD.
> Får melding om at ntbackup.exe mangler.
> Skulle den ikke have været med ved en normal installation?

Backup standardinstalleres kun med Pro. Du skal installere backup'en fra din
cd.

Fra : Hans Ole

Dato : 04-05-05 09:01

> Backup standardinstalleres kun med Pro. Du skal installere backup'en fra
din
> cd.

Det forstår jeg ikke helt.
For min backup har jeg lavet med den XP som var på maskinen før og som er
installeret igen.

Og installere backup fra CD????
Den skal jeg lige have langsom

Mvh Hans Ole

Fra : zczc

Dato : 04-05-05 09:49

> [...]
> >
> Det forstår jeg ikke helt.
> For min backup har jeg lavet med den XP som var på maskinen før og som er

Programmet til sikkerhedskopiering ligger på installations-cd'en og skal
installeres på computeren, hvis du kører Home - og det må du gøre.

Fra : Hans Ole

Dato : 04-05-05 12:21

"zczc" <Hans@lgø.zc> skrev i en meddelelse
> Programmet til sikkerhedskopiering ligger på installations-cd'en og skal
> installeres på computeren, hvis du kører Home - og det må du gøre.

Jeg har prøvet at finde den uden held under valgfrie windows komponenter
Nu er dette ikke min stærke side så jeg kigger nok ikke efter det rigtige.

Mvh Hans Ole

Fra : zczc

Dato : 04-05-05 13:59

> [...]
> Nu er dette ikke min stærke side så jeg kigger nok ikke efter det rigtige.

Microsoft er nogle gange mærkelig. Du finder IKKE dette program via
tilføj/fjern programmer. Du skal via Stifinder på din cd finde filen,
dobbeltklikke på den, hvorefter programmet Sikkerhedskopiering installeres.

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-05-05 14:03

Hans Ole skrev:

>"zczc" <Hans@lgø.zc> skrev i en meddelelse
>>
>Jeg har prøvet at finde den uden held under valgfrie windows komponenter
>Nu er dette ikke min stærke side så jeg kigger nok ikke efter det rigtige.

Du lægger din windows-cd i dit dertil indrettede drev. Derefter åbner
du stifinder elle 'denne computer' og finder mappen

G:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP

hvor G står for dit dc-drev. Du kopierer mappen over på din harddisk,
åbner den og aktiverer NTBACKUP.MSI med dobbelklik. Læs gerne først
README.TXT i samme mappe.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 04-05-05 14:23

Peter Loumann <me@privacy.net> skrev::

>G:\VALUEADD\MSFT\NTBACKUP
>
>hvor G står for dit dc-drev. Du kopierer mappen over på din harddisk,
>åbner den og aktiverer NTBACKUP.MSI med dobbelklik. Læs gerne først
>README.TXT i samme mappe.

I readme.txt står der, at det ikke virker på Home.
Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-05-05 15:01

emj skrev:

>I readme.txt står der, at det ikke virker på Home.

Nej. Det ville også være sært, når de leverer programmet med home ed.
Jeg kan af egen erfaring bekræfte at det virker. Om man så bryder sig
om det sammenlignet med andre backup-programmer er en anden sag.

Der står derimod: ASR understøttes ikke i Home Edition. Det fremgår at
ASR er en teknik til gendannelse efter systemnedbrud.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 04-05-05 15:49

Peter Loumann <me@privacy.net> skrev::

>Der står derimod: ASR understøttes ikke i Home Edition. Det fremgår at
>ASR er en teknik til gendannelse efter systemnedbrud.

Ja, og det var så for kryptisk for mig
Hilsen emj

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-05-05 22:57

Den Wed, 04 May 2005 15:02:39 +0200, skrev Peter Loumann:

> [...]
>
>hvor G står for dit dc-drev. Du kopierer mappen over på din harddisk,
>åbner den og aktiverer NTBACKUP.MSI med dobbelklik. Læs gerne først

Og hvad så hvis man har købt en computer med præinstalleret XP (Home)
og uden CD? På min HP maskine er der en partition med et sæt recovery,
men min stifinder vil ikke tillade mig at se indholdet i mapperne. Der
er iøvrigt ingen mappe der hedder "Valueadd", men det ligger måske
under "Tools" - hvis jeg altså bare kunne komme derind.

Men måske kan jeg slet ikke installere enkeltprogrammer fra en sådan
recovery-fætter?

Som køber af maskine og Windows er jeg naturligvis lovlig og
registreret bruger af denne OEM-version. Maskinen er dog mere end et
år gammel, og så har jeg vistnok ikke krav på mere support fra HP?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-05-05 14:24

Hans Ole skrev:

>Jeg har prøvet at finde den uden held under valgfrie windows komponenter
>Nu er dette ikke min stærke side så jeg kigger nok ikke efter det rigtige.

Ligger ikke i Tilføj/Fjern Windows komponenter.

http://www.microsoft.com/danmark/hjemmebruger/sikkerhed/articles/sikkerhedskopi.asp

http://windows.about.com/od/shortcutsquickieshowto/l/aa020203a.htm
--
Knud

Fra : zczc

Dato : 04-05-05 15:26

> Ligger ikke i Tilføj/Fjern Windows komponenter.

> [...]
I mit (det) allerførste svar til spørgeren skrev jeg faktisk, at vedkommende
skulle ha' fat i installations-cd'en...

Fra : Hans Ole

Dato : 04-05-05 16:12

> I mit (det) allerførste svar til spørgeren skrev jeg faktisk, at
> vedkommende
> skulle ha' fat i installations-cd'en...

Tak til alle for svarene.
Det virker efter hensigten nu.
Jeg har det fint med at få det skåret ud i pap
Så igen lærte jeg noget fra en nyhedsgruppe.

Mvh Hans Ole