MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Boote fra installations-CD
Fra : Finn Petersen

Dato : 01-05-05 21:24

Hej
Jeg sidder med en maskine med XP Pro installeret.
Der er på en eller anden måde gået koks i installationsnøglen, så her efter
30 dage kan jeg ikke registrere Windows XP, og dermed kan jeg ikke få adgang
til mine data. Jeg har prøvet at ringe til det angivne telefonnummer, men de
kan bare konstatere at jeg må kontakte Microsoft Support. Nu vil jeg gerne
boote fra installations-CD, så jeg kan kopiere mine data fra harddisken før
jeg laver en ny-installation.
Men når jeg booter fra installations-CD får jeg den velkendte
installations-menu, men ikke mulighed for at lave en fuld opstart på CD.
Hvordan gør man det?

vh
Finn

Fra : pwee

Dato : 01-05-05 22:09

"Finn Petersen" <Finnp@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men når jeg booter fra installations-CD får jeg den velkendte
> installations-menu, men ikke mulighed for at lave en fuld opstart på CD.

brug en boot-diskette, lav en eller brug en win98 bootdisk,
eller lån en, så kopier dine data fra dit C drev.
(så er det bare at huske Dos-Copy, syntax.)
hvis en skal hjælpe dig så er her et link:
http://www.ntfs.com/google-adv.htm

//pa

..

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-05-05 22:17

> [...]
> Men når jeg booter fra installations-CD får jeg den velkendte
> installations-menu, men ikke mulighed for at lave en fuld opstart på CD.

Man kan ikke lave en fuld opstart på Cd fra en almindelig installationscd.
Det kræver at man har selv har lavet en helt speciel opstartscd for at lave
det lille nummer.
Jeg undrer mig over hvem du ringer til? Det er jo normalt ms support man
ringer til, hvis man har problemer, og når de henviser dig til det, hvorfor
så ikke??

Kurt

Fra : Finn Petersen

Dato : 03-05-05 20:54

> Jeg undrer mig over hvem du ringer til? Det er jo normalt ms support man
> ringer til, hvis man har problemer, og når de henviser dig til det,
> [...]

Jeg ringede til det tlf. nummer som man skal ringe til for at aktivere
Windows XP, når man ikke kan aktivere over internettet.
Nå, men jeg løste problemet ved at lave en opstart med kommandoprompt, det
kan man godt selvom aktiveringsfristen på 30 dage er overskredet. Herfra
kopierede jeg data til min USB-dongle, den fungerer også under
kommandoprompt.
vh
Finn