MS Windows
briani 27239
Pludselige problemer med to stk. Logitech ~
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-05 16:14

Hej,

Igennem lang tid, har jeg brugt to Logitech MX 1000-mus uden
problemer overhovedet. Den ene er koblet til min Mac og den
anden til min PC, som kører WinXP Pro SP2.

Forleden fik jeg så et nyt tastatur (Logitech diNovo Cordless
Desktop for Notebooks), hvortil jeg hentede og installerede
den sidste nye driver, som hedder Setpoint 2.22 build 124.

I starten virkede det fint, men efter et par genstarter,
opførte musen på PC'en sig meget mærkeligt. F.eks. så virkede
dobbeltklik ikke mere og hvis jeg klikkede i en rullemenu,
ville den ikke holde sig udfoldet, men klappede i stedet straks
sammen igen.

Efter flere timers roden rundt med geninstallering af driver
til mus og tastatur og endda også genindlæsning af et tidligere
image fra før Setpoint 2.22 blev installeret, var det stadig ikke
blevet bedre, men så opdagede jeg, at der inde i Enhedshåndtering
kunne findes to mus og så slog det mig pludselig, at Setpoint på
PC'en sikkert også havde fundet den MX 1000, som er koblet til
min Mac og ganske rigtigt. Når jeg nu bruger musen på Mac'en,
fiser markøren også rundt ovre på PC'en og det går jo ikke i
længden.

Jeg forstår bare ikke hvorfor PC'en finder begge mus, for jeg har
ikke tilmeldt Mac'ens mus til PC'ens basestation og det hjælper
heller ikke noget at slukke den mus, som er koblet til Mac'en for
PC'en finder den alligevel. Mac'en finder derimod kun den mus,
som er koblet til Mac'en.

Nu er spørgsmålet så, hvordan jeg får fjernet Mac'ens mus i WinXP.
Det hjælper ikke noget at afinstallere den i Enhedshåndtering, for
den bliver bare fundet igen under næste opstart. Det hjælper heller
ikke noget at klikke på connect-knappen på Mac'ens basestation og
tilmelde Mac'ens mus til den igen, hvilket vel burde resultere i,
at den skifter kanal. Det eneste, som jeg kan få til at virke er
at deaktivere Mac'ens mus inde i Enhedshåndtering på WinXP, men nu
har jo så en mus derinde med et stort fed rødt kryds over, og jeg
hader røde kryds eller gule udråbstegn i Enhedshåndtering.

Er der nogen, som har en god idé til at få løst det problem?

Undskyld det lange indlæg, men det var svært at gøre kortere.

Krydspostet til: dk.edb.hardware og dk.edb.system.ms-windows.
FUT til: dk.edb.system.ms-windows.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 01-05-05 17:36

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev::

>Er der nogen, som har en god idé til at få løst det problem?

Benytter de to mus samme bluetooth station/kanal?

Hilsen emj

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-05 17:41

emj skrev:

> Benytter de to mus samme bluetooth station/kanal?

De kører ikke Bluetooth, men USB og de har hver sin station.
Hvilken kanal de bruger, er jeg dog ikke klar over, for jeg
ved ikke, hvor jeg skal se det henne i den Setpoint-driver.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-05 19:04

Thomas G. Madsen skrev:

> Nu er spørgsmålet så, hvordan jeg får fjernet Mac'ens mus i
> WinXP.

Lige en opfølgning.

Har nu prøvet at afinstallere Setpoint, flytte PC-musen over på
PS/2 i stedet for USB, slukke Mac-musen og stille den så langt
væk, at den umuligt kan findes af Windows, men gudhjælpemig om
ikke Windows bliver ved med at finde den.

Der er både en HID-compliant mouse og en PS/2 Compatible Mouse
inde i Enhedshåndtering og når de begge er aktive, er musen ikke
til at styre, men lige så snart jeg deaktiverer eller afinstallerer
HID-compliant mouse, kører musen igen fint.

Problemet ved at afinstallere den er så bare, at den bliver fundet
igen under næste opstart, så det tyder kraftigt på, at jeg må nøjes
med at have den deaktiveret inde i Enhedshåndtering.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-05 22:35

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> heller ikke noget at slukke den mus, som er koblet til Mac'en for
> PC'en finder den alligevel. Mac'en finder derimod kun den mus,

Det viste sig, at det slet ikke havde noget med musen til Mac'en
at gøre.

Årsagen var den nye modtager til Logitech diNovo Cordless Desktop
for Notebooks, som blot er en lille memorybird-agtig ting, som skal
i en USB-port. Den finder PC'ens MX1000-mus helt automagisk, og da
jeg også havde ladestationen til MX1000-musen koblet til en USB-
port på PC'en, blev musen fundet to gange.

Løsningen blev at trække USB-stikket til ladestationen ud.

--
Hilsen
Madsen