MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
200GB HD kan kun se de 120GB - Win XP Pro
Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 01-05-05 15:04

Jeg har lige købt en 200 GB HD og installeret den på en frisk Win XP Pro
maskine
men den viser kun 120GB.
Hvordan er det nu man man kan få de sidste 80 GB frem, har læst det
et eller andet sted mener jeg.

Mvh
Stampe

Fra : Repzak

Dato : 01-05-05 15:20

"Allan S. Kristiansen" <ask@ask-service.dk> wrote in message
> [...]
> maskine
> men den viser kun 120GB.
> Hvordan er det nu man man kan få de sidste 80 GB frem, har læst det

Hej

Mindes det er noget med XP ikke understøtter 48bit LBA før du kommer op i de
seneste service packs, eller så skal der en patch/ redigering i regedit
til.. men prøv google lidt på det

Kasper

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-05-05 15:34

On Sun, 1 May 2005 16:04:06 +0200, "Allan S. Kristiansen"
<ask@ask-service.dk> wrote:

> [...]
>maskine
>men den viser kun 120GB.
>Hvordan er det nu man man kan få de sidste 80 GB frem, har læst det

Det problem havde jeg også. Du skal have SP2 og dit motherboard skal
kunne finde de 200GB.

Mit motherboard kan ikke indstilles til User med 200 GB men kan finde
dem med Auto funktionen. Prøv at lade bios selv finde dit 200GB HD, og
updatere med SP2.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-05-05 15:57

Fly Christensen skrev:

> Du skal have SP2 og dit motherboard skal kunne finde de 200GB.

Det var nu altså i SP1, at understøttelsen for 48-bit LBA kom,
men det kræver jo så også at bundkortet understøtter det, som
du selv nævner.

Alt hvad der er værd at vide om 48-bit LBA, kan vist læses på
denne side: <http://www.48bitlba.com/faq.htm>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 01-05-05 16:01

> [...]
>
> Mit motherboard kan ikke indstilles til User med 200 GB men kan finde
> dem med Auto funktionen. Prøv at lade bios selv finde dit 200GB HD, og

Ok takker for svarene - har godt nok lagt SP2 på - men det var jo først
efter at harddisken var blevet fundet - prøver mig lidt frem i BIOS og andre
ting - vender tilbage vedr. resultatet
mvh
Stampe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-05-05 16:33

Allan S. Kristiansen skrev:

> Ok takker for svarene - har godt nok lagt SP2 på - men det var jo
> først efter at harddisken var blevet fundet - prøver mig lidt frem i

Hvis du tilgår en formatteret disk over 127GiB (137GB) med en XP eller
2000 der ikke understøtter 48-bit LBA, så smadrer du datastrukturen (du
kan derefter omformattere disken og vinke farvel til alle dine data).

Bland _aldrig_ 48-bit diske med Windows-udgaver der ikke kan håndtere
dem. Eller sørg i det mindste for at Windows ikke kan se partitioner
der strækker sig ind over grænsen.

Fra : zczc

Dato : 01-05-05 20:02

"Allan S. Kristiansen" <ask@ask-service.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ok takker for svarene - har godt nok lagt SP2 på - men det var jo først
> efter at harddisken var blevet fundet - prøver mig lidt frem i BIOS og

Det er aldrig nogen god idé at prøve sig frem i BIOS.