MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Administratorkonto i XP home edition
Fra : CC

Dato : 30-04-05 14:21

Har købt en pc med en præinstalleret XP Home Edition.
Tilsyneladende findes der en administrator konto, men kan ikke erindre, at
have indtastet et sådan første gang maskinen startet.

Ved tryk af "de tre krogede" 2 gange i logon skærmen har jeg forsøgt
forskellige mulighede men forgæves.
I kontrolpanelet under computeradministration findes den ikke som i XP Pro.

Hvor finder jeg denne adminstrator konto, og endnu vigtigere hvor kan jeg
ændre password ?

Fra : Repzak

Dato : 30-04-05 15:18

"CC" <CC@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Pro.
>
> Hvor finder jeg denne adminstrator konto, og endnu vigtigere hvor kan jeg

Hej

Jeg mindes home kører på en mere like win98 med netværks delen og tror
windows selv sørger for at lukke admin kontoen af....

jeg er ikke helt sikker, men mindes home edition har en hel del af de
"farlige & brugbare" netværks ting fjernet, pga fru jensen ikke lige tænker
på at man skal have password på admin kontoen bla.

Kasper

Fra : N/A

Dato : 30-04-05 18:09

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 30-04-05 18:09

CC wrote:

> [...]
>
>Hvor finder jeg denne adminstrator konto, og endnu vigtigere hvor kan jeg

Hvis du går ned i "Kør" og kør føglende kommando: "control
userpasswords2" så kan du ændre passwordet for alle kontoer, inklusivt
den administrator konto, som Windows XP af en eller anden grund altid
forsøger at skjule

Den administrator konto som er skjult kan man dog kun logge ind med i
Fejlsikkertilstand, hvor passwordet oftes ikke er sat