MS Windows
briani 27239
Kopiering
Fra : Per

Dato : 30-04-05 13:08

Til
Gruppen,

Er der nogle i gruppen der ved hvordan man kan kopiere en række filnavne,
ikke filer!, ind i f.eks. notesblok, så man kan printe deres navne ud til
til et indlæg i en CD.

Hilsen
Per

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-04-05 16:24

Per wrote:
> Er der nogle i gruppen der ved hvordan man kan kopiere en række
> filnavne, ikke filer!, ind i f.eks. notesblok, så man kan printe
> deres navne ud til til et indlæg i en CD.

I en kommandoprompt skriver du:

DIR X: /B > FILNAVN.TXT

Hvor X: er din placering af filerne og hvor filnavn.txt er den fil, der
bliver dannet.

Kort forklaring:

DIR X: (laver en liste over indholde af x:)
/B (laver listen i kort format altså kun selve filnavnet)
> FILNAVN.TXT (sender output til en fil i stedet for skærmen)

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Klaus

Dato : 30-04-05 16:23

"Per" <per-ras@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> filnavne,
> ikke filer!, ind i f.eks. notesblok, så man kan printe deres navne ud

Hvis du bare skal have en liste ud over mapper - evt. indhold...

Så er fx:

C:\>dir /s >tekstfil.txt

Giver dig en komplet liste over C:\ drevets indhold...

Klaus H

Fra : Per

Dato : 30-04-05 17:41

Hej igen,

Tak for tippet, jeg kan godt nu huske noget lignende for længe siden, men
har jeg KUN brugt Windows i flere år, så da jeg så en kommandoprompt, var
der ved at trille en lille tåre ud af øjenkrogen.......

Fra : Repzak

Dato : 30-04-05 13:13

> Er der nogle i gruppen der ved hvordan man kan kopiere en række filnavne,
> ikke filer!, ind i f.eks. notesblok, så man kan printe deres navne ud til
> til et indlæg i en CD.

hej

tror da vidst det er noget den cover editor der følger med nero burning rom
kan fikse

Kasper