MS Windows
briani 27239
Sikkerhedkopi eller Ghost
Fra : Gunnar

Dato : 28-04-05 07:56

Hej
Jeg har XP pro, og har lavet sikkerhedskopi med XP egen, men også med Ghost
og lagt det på en Ekstern harddisk, men nu er jeg blevet i tvivl efter at en
bekendt
ikke kan få sin maskine i gang. Hvis det sker for mig, kan jeg så over
hovedet
hente noget fra den eksterne? Det er rart at det ligger der, men bedre det
kan
bruges, Hvad gør I, med f.eks en Ghost? til 98 var der en Ghost start
diskette
men XP er jo som standard sat til at boote på CD, kan det ændres hvis
maskinen
er gået helt død?
Gunnar

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-04-05 08:26

Hej

Hvis pc'en går helt død er der ikke noget at gøre, for så kan den jo ikke
noget.!!

Det jeg gør er at jeg har 2 HD i min pc, og der ligger jeg min ghost på nr
2 hd,
men har også en usb2 hd hvor den ligger på.
Altså med livrem og seler, og jeg bruger den nye Norton Ghost 9 den kører
fra cd når du skal ligge
din ghost ind igen, men ellers kører det hele fra windows.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 28-04-05 08:35

>men XP er jo som standard sat til at boote på CD, kan det ændres hvis

XP booter fra harddisken, det er din pc der bestemmer om der skal
bootes fra diskette, harddisk eller cd først.

Fra : Per

Dato : 28-04-05 09:18

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> XP booter fra harddisken, det er din pc der bestemmer om der skal
> bootes fra diskette, harddisk eller cd først.

Er det ikke ligegyldigt hvorfra den booter.

Hvad med først at formatere computeren (indlæse XP) og så ligge ghost imaget
oveni igen fra en ext. HD, DVD, eller CD-ROM - så virker det. Sådan ville
jeg gøre

Det tager måske lidt længere tid - men så slipper man for alle mulige boot
problermer.

Mvh. Per!

Fra : zczc

Dato : 28-04-05 08:48

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> men XP er jo som standard sat til at boote på CD, kan det ændres hvis
> maskinen

Forklar, forklar

Fra : Gunnar

Dato : 28-04-05 13:16

"zczc" <Hans@lgø.zc> skrev i en meddelelse

> Forklar, forklar
Jeg har mine sikkerhedskopier på en ekstern disk via usb 2,
hvis maskinen går ned, hvordan får jeg så kopien tilbage?
Kan der bootes på en måde så det kan lade sig gøre.
Gunnar

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-04-05 14:31

> Jeg har mine sikkerhedskopier på en ekstern disk via usb 2,
> hvis maskinen går ned, hvordan får jeg så kopien tilbage?
> Kan der bootes på en måde så det kan lade sig gøre.
> Gunnar
Hvis du mener at din pc går ned på grund af windows fejl eller systemfejl,
ja så kan du, med Norton Ghost 9 bootes der bare op på ghost cden og vidre
den vej til hvor du har dine
sikkerheds kopier til at ligge.
Men hvis der er på grund af fejl i selve pcen altså hardwarenm er det et
værksted eller
den ny hardware der skal i, og så kan du bagefter ligge dine kopier
ind.bagefter.

mvh
Kurt

Fra : Gunnar

Dato : 28-04-05 16:50

> [...]
> værksted eller
> den ny hardware der skal i, og så kan du bagefter ligge dine kopier

Hej.
Den er jeg med på, er det kun Ghost 9 der kan lave en boot CD?
jeg har Ghost 2003, og kan ikke finde noget sådan der.
Gunnar

Fra : Rado

Dato : 28-04-05 17:08

On Thu, 28 Apr 2005 17:49:31 +0200, "Gunnar" <g.grooss@oncable.dk>
wrote:

>Hej.
>Den er jeg med på, er det kun Ghost 9 der kan lave en boot CD?
>jeg har Ghost 2003, og kan ikke finde noget sådan der.

Den skal så vidt jeg husker laves fra Windows, dvs. du skal have
Ghost installeret der for at kunne lave Boot CD'er. DOS versionen kan
vist ikke gøre det.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein