MS Windows
briani 27239
Ny Windows XP 64bit
Fra : iSteen

Dato : 27-04-05 11:20

Hej

MS har frigivet en ny version af XP:
http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/evaluation/overviews/overview.mspx

Men hvordan finder man ud af, om man egentligt får noget ud af, at
opgradere fra den hidtige 32-bit-version?

Jeg aner ikke en rygende fis om min meskine understøtter 32- eller 64
bit - hvor finder man ud af det?

Steen

Fra : Kurt Lund

Dato : 27-04-05 11:38

"iSteen" <isteen@spamlite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opgradere fra den hidtige 32-bit-version?
>
> Jeg aner ikke en rygende fis om min meskine understøtter 32- eller 64

Du kan finde ud om du kører med en AMD 64 eller en af de nye Intel P4 64bit
cpu eller ikke,
ved at højreklik på denne Computer - egenskaber.
Så skulle det stå der, men det er jo ikke kun dette, du skal også have helt
nye driver til hardware osv,

Men ved du ikke en rygende fis om min meskine understøtter 32- eller 64, bør
du nok få hjælp af en der ved lidt om dette.

Mvh
Kurt

Fra : Fjollefrans

Dato : 27-04-05 18:19

> [...]
>
> Men ved du ikke en rygende fis om min meskine understøtter 32- eller 64,
> bør du nok få hjælp af en der ved lidt om dette.

denne artikel er værd at læse inden man tænker på 64 bit XP

http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1795/

derudover vil jeg gætte på at hvis man er i tvivl om man får noget ud af 64
bit versionen, så gør man sikkert ikke.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-05 18:38

Fjollefrans skrev:

> derudover vil jeg gætte på at hvis man er i tvivl om man får noget ud
> af 64 bit versionen, så gør man sikkert ikke.

Den beta der er ude nu er ikke optimeret i samme grad som den 32-bit
næsten alle anvender. Når 64-bit XP går i GA vil den blive hurtigere
end den nuværende 32-bit udgave, alt andet lige...

Fra : iSteen

Dato : 28-04-05 07:37

Kurt Lund wrote:
> ved at højreklik på denne Computer - egenskaber.

Tak for det.

Jeg fandt ud af følgende:
AMD Athlon(tm) XP 2200+
1.80 GHz, 512 MB RAM

Skulle XP ikke være så finurligt indrettet, at den automatisk kan hente
nyeste drivere?

Nå, som det osse bliver sagt i denne tråd - hvis man er i tvivl, så har
man sikkert ikke behov for den nye version.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-05 16:31

iSteen skrev:

> Jeg fandt ud af følgende:
> AMD Athlon(tm) XP 2200+

Den er 32-bit.

> Skulle XP ikke være så finurligt indrettet, at den automatisk kan
> hente nyeste drivere?

Jo. Men til XP-64 findes der ikke så mange drivere. Og mange af
driverne skal bruges under installationen, dvs. inden den har
forbindelse til omverdenen.

Fra : iSteen

Dato : 28-04-05 21:55

Jesper G. Poulsen

Man takker for de fine svar

Steen
http://isteen.smartlog.dk/

Fra : John

Dato : 27-04-05 19:42

"iSteen" skrev i en meddelelse

> Men hvordan finder man ud af, om man egentligt får noget ud af, at
> opgradere fra den hidtige 32-bit-version?

Lidt info:

" ... a 64-bit chip has the power to dramatically improve the performance of
your more demanding applications, such as audio and video encoding, complex
engineering programs like CAD, and--of course--games..."

Hele artiklen:
http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,111508,00.asp

Mvh John