MS Windows
briani 27239
Dårlige lydoptagelser
Fra : Jonas Delfs

Dato : 26-04-05 23:13

Hej -

Jeg har en IBM Thinkpad X21 med Windows 2000. Computeren har en indbygget
mikrofon som fungerer overraskende godt til at optage musik (når jeg øver
med diverse bands) med det formål at kunne lytte til det bagefter med en
anstændig lyd.

Problemet går på at der er meget dårligt "hul igennem" efter at computeren
har været til reparation og fået skiftet system-board (og vel også mic). Når
jeg forsøger at optage, med diverse programmer, går signalet meget dårligt
igennem. Tidligere kunne jeg have skruet langt ned for input-niveau og
stadig have rigeligt med lyd, men nu kan jeg kun ane hvad der sker i
musikken - og kun når input-niveauet er skruet helt op (hvilket igen
medfører megen støj).

Nogle idéer til Windows-konfigurationer eller andet der kunne være
problemet?

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Ingolf

Dato : 27-04-05 13:29

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote in message
> [...]
> medfører megen støj).
>
> Nogle idéer til Windows-konfigurationer eller andet der kunne være

Det er vel pga det nye system ikke har sat mikrofonen til automatisk at
'booste' signalet?
Åbn volumekontrollen. (sndvol32.exe), gå i indstillinger, og sæt flueben i
'avanceret'. Nu skulle der gerne komme en knap op under mikrofon-volumen.
Klik på den, og sæt flueben i 'boost'.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 27-04-05 17:38

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 'avanceret'. Nu skulle der gerne komme en knap op under mikrofon-volumen.
Din mulighed er sandsynlig, men de kan også have monteret microfonen så den
sidder skævt..

John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 27-04-05 18:44

"John Vedsegaard" <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> skrev i en meddelelse
mikrofon-volumen.
> Din mulighed er sandsynlig, men de kan også have monteret microfonen så
den
> sidder skævt..

Hmm... det lyder jo som et muligt problem. Er det noget jeg selv kan komme
til at teste uden at splitte en masse ad?

Tak for svar!

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 27-04-05 18:42

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> Det er vel pga det nye system ikke har sat mikrofonen til automatisk at
> 'booste' signalet?

Det tvivler jeg på. Når jeg 'booster' signalet hæves input-signalet bare
generelt så vidt jeg kan høre, hvilket medfører en enorm støj. - en støj som
jeg ikke døjede med før.

Men tak for svar!

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk