MS Windows
briani 27239
Nedlukning af Windows XP SP2
Fra : Thomas \(6100\)

Dato : 25-04-05 12:03

Hej,

har lige købt ny computer.

CPU AMD 64 3200+
MSI K8N SLI Platinum

Håber det er den rigtige gruppe ellers undskyld.

Har installeret XP Pro med SP2, men oplever at nedlukningstiden af windows
skifter fra øjeblikkelig til omkring 2 min.
Jeg installerede Windows igår igen, lagde drivere til bundkort ind, hentede
AVG og Nvidia-driver og opdaterede derefter Windows helt inden jeg lagde
andre programmer ind.
Men efter, at jeg havde installeret min muse- og tastaturdriver og et enkelt
spil, skiftede nedlukningstiden til omkring 2 min. Ved tidligere
installation af Windows, har jeg også oplevet, at nedlukningstiden skiftede
efter at jeg har installeret SP1 eller SP2 (kan ikke lige huske hvilken.)

Skal jeg evt. geninstallere SP2?

Øh, hvad kan der være galt?

Mvh

Thomas

Fra : John Vedsegaard

Dato : 25-04-05 13:31

"Thomas (6100)" <hvaselineXXX@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skiftede
> efter at jeg har installeret SP1 eller SP2 (kan ikke lige huske hvilken.)

Er din windows en første gangs installtion, ellers kan den få status af
piratkopi..
Min XP-pro, laver ikke det nummer.
Har din XP været instaleret på andre computere mister du forskellige
funktioner og windows bliver gradvist dårligere.
Det sker kun når man opdatere fra windows update.

John
www.taform.dk

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 25-04-05 18:28

> [...]
> funktioner og windows bliver gradvist dårligere.
> Det sker kun når man opdatere fra windows update.

Sludder. Ved ikke hvor du har de informationer fra, men du er tydeligvis
blevet kraftigt misinformeret.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Janner

Dato : 25-04-05 19:02

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> wrote in message

> Sludder. Ved ikke hvor du har de informationer fra, men du er tydeligvis
> blevet kraftigt misinformeret.
>
> Mvh. Flemming Nielsen

Ja det da vist en røver i tråd med mange andre eventyr ........ tsk tsk

/Jan

Fra : Ricko.

Dato : 26-04-05 06:45

> [...]
> funktioner og windows bliver gradvist dårligere.
> Det sker kun når man opdatere fra windows update.

Det var dog den værste gang sludder jeg har hørt længe

Fra : ct

Dato : 26-04-05 07:51

> [...]
> funktioner og windows bliver gradvist dårligere.
> Det sker kun når man opdatere fra windows update.

Ja, og samtlige TV i huset vil blive smittet med den farlige MS_slasher
virus der gør at de kun kan tage DK4's campingprogrammer, din cykel vil
punktere, og din kat får diarré men insisterer på at blive indendøre, din
kone opdager det med din onsdags-kæreste, næste gang du laver nummer2 på
toilettet går fingrene igennem papiret, og lydpotten på din bil går sig en
tur...

Fra : John Vedsegaard

Dato : 27-04-05 17:36

"ct" <claus@FJERNESkjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> toilettet går fingrene igennem papiret, og lydpotten på din bil går sig en
Haha, vi får se. Det er som jeg siger.

John

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 28-04-05 01:00

> Haha, vi får se. Det er som jeg siger.
>
> John

Respekt, en mand der står ved sin mening uanset hvor forfejlet den så end
er. Jeg har så 4 spørgsmål du meget gerne må besvare:

1. Hvordan kan en XP-skive vide at den har været installeret på andre
computere?
2. Hvordan skal Windows Update vide at en kopi er installeret på en anden
computer?
3. Hvilke funktioner er det der ikke virker på en piratkopi?
4. Hvor har du fået dine oplysninger fra?

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 30-04-05 22:25

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> [...]
> computer?
> 3. Hvilke funktioner er det der ikke virker på en piratkopi?
> 4. Hvor har du fået dine oplysninger fra?

Det kan en XP-skive heller ikke, men når man logger på windows update kan
den. Gør man IKKE det kan den selvfølgelig ikke.

John

Fra : John

Dato : 25-04-05 20:25

"Thomas (6100)" skrev i en meddelelse

> Har installeret XP Pro med SP2, men oplever at nedlukningstiden af windows
> skifter fra øjeblikkelig til omkring 2 min.

Prøv evt:
http://www.tweakxp.com/article139784.aspx

Mvh John

Fra : Thomas \(6100\)

Dato : 28-04-05 19:19

Hej igen,

Tak for hjælpen.

Har fundet fejlen, det var et knapt så godt monteret stik, der styrer
hvilken boot-sekvens eller
fejlvisning.

Til John Vedsegaard, du fik ikke ret, det havde ikke noget med det at gøre.

mvh

Thomas