MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Flytning af Harddisk med WinXP til ny PC??
Fra : pp

Dato : 25-04-05 10:04

Jeg har installeret winXP på en harddisk i min hjemmePC. Nu vil jeg gerne
flytte denne harddisk over i en anden computer der har et andet bundkort,
netkort etc.

Jeg har fået afvide at man skal geninstallere winXP hvis man flytter det
over i en anden maskine. Problemet er at jeg ikke har mulighed for at
geninstallere når den er blevet flyttet.

Håber der findes en måde at få den nye PC til at genkende den nye harddisk
med winXP på uden at skulle geninstallere.

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-04-05 10:09

pp skrev:

> Håber der findes en måde at få den nye PC til at genkende den nye
> harddisk med winXP på uden at skulle geninstallere.

Jeg har prøvet at bytte rundt på 2 XP-harddiske uden at skulle geninstallere

Hans

Fra : pp

Dato : 25-04-05 10:15

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at bytte rundt på 2 XP-harddiske uden at skulle
> geninstallere

Og hvordan gjorde du så det?

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-04-05 10:33

pp skrev:

> Og hvordan gjorde du så det?

Jeg byttede bare harddiskene rundt mellem 2 forskellige pcer, hvorefter XP
automagisk ordnede resten for mig (nye drivere mv. )
Hans

Fra : pp

Dato : 25-04-05 10:36

> Jeg byttede bare harddiskene rundt mellem 2 forskellige pcer, hvorefter XP
> automagisk ordnede resten for mig (nye drivere mv. )

Havde de to PC'er samme mainboard?

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-04-05 10:43

pp skrev:

> Havde de to PC'er samme mainboard?

Der var ikke 2 ting der var éns i de 2 pc'er
Hans

Fra : Hansen

Dato : 25-04-05 15:53

> [...]
>
> Jeg byttede bare harddiskene rundt mellem 2 forskellige pcer, hvorefter XP
> automagisk ordnede resten for mig (nye drivere mv. )

Ja. "AutomaGisk" må vist være det rette ord hér.

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-05-05 07:44

Hansen wrote:

> Ja. "AutomaGisk" må vist være det rette ord hér.

Tak til "Madsen"
Hans

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 25-04-05 10:13

"pp" <sdf@asd.com> wrote in message
> [...]
> over i en anden maskine. Problemet er at jeg ikke har mulighed for
> at
> geninstallere når den er blevet flyttet.

Brug SysPrep inden du flytter disken.
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/deploy/duplication.m
spx

/klaus

Fra : pp

Dato : 25-04-05 10:23

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse
> "pp" <sdf@asd.com> wrote in message

> Brug SysPrep inden du flytter disken.
> http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/deploy/duplication.m
> spx

Er forudsætningen for at bruge dette program ikke at begge computere har
samme mainboard?

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 25-04-05 10:56

> [...]
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/deploy/duplication.m

> Er forudsætningen for at bruge dette program ikke at begge computere

Der er sæføli nogle forudsætninger, så det må man overveje inden man
kaster sig ud i det.
Læs dokumentationen - her er et lille udpluk fra den første side jeg
linkede til:

+++++++
Plug and Play devices such as modems, sound cards, network cards,
video cards, and so on, do not have to be the same. However, any
device drivers not included in Drivers.cab should be included in the
master installation before you run Sysprep. Alternatively, make sure
the uninstalled drivers are available on the destination computer at
first run, so Plug and Play can detect and install the drivers.
+++++++

/klaus

Fra : _paul

Dato : 25-04-05 20:27

pp wrote:
> [...]
>
> Håber der findes en måde at få den nye PC til at genkende den nye harddisk
> med winXP på uden at skulle geninstallere.

Jeg oplevede en dramatisk meddelelse om at det ville ødelægge den ene PC at forsøge at
boote den 'fremmed' XP.

Men der var en løsning: på med en WindowsXP install CD og vælge repair i stedet for
install i starten.
Hos mig varede denne repair lige så længe som en ny installering af XP. Men programmer
og indstillinger slap uskadte igennem.

Fra : JS

Dato : 26-04-05 07:49

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
stedet for
> install i starten.
> Hos mig varede denne repair lige så længe som en ny installering af XP.

Vil de opdateringer man har downloadet og installeret også være
bevaret(hot-fix, SP2 etc)?

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 26-04-05 09:29

JS wrote:
> Vil de opdateringer man har downloadet og installeret også være
> bevaret(hot-fix, SP2 etc)?

Nej ved en reparation bliver man "bombet" tilbage til den
version, som ligger på installations-CD'en.
Det udgør naturligvis en sikkerhedsrisiko, da man midlertidigt
vil stå uden en række opdateringer.

Som minimum bør man reparere fra en installations-CD, som indeholder
nyeste service pack.

Hvis man før skift af hardware sætter IDE-driverne til
"Standard Dual-Channel PCI IDE Controller" vil man sandsynligvis
kunne boote uden at skulle igennem en reparation.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>