MS Windows
briani 27239
kan ikke installere XP
Fra : NOTE

Dato : 23-04-05 15:12

Jeg har prøvet at lave en ny installation af XP på en venindes lidt ældre
computer og forsøgt gjort det som jeg plejer med succes ved at stille boot
sekvensen i BIOS så computeren booter op cd-rom drevet og derefter på
harddisken. Problemet er at computeren vistnok går ned på cd-rom drevet men
ikke påbegynder en installation og dernæst begynder at boote med den gamle
installation. Hvordan løser jeg problemet ?

mvh
Niels

Fra : Mads

Dato : 23-04-05 15:32

On Sat, 23 Apr 2005 16:11:59 +0200, "NOTE" <asdf@asdf> wrote:

> [...]
>ikke påbegynder en installation og dernæst begynder at boote med den gamle
>installation. Hvordan løser jeg problemet ?

Er du 100% sikker på at CD'en er bootable?
Jeg har oplevet at en sikkerhedskopi af min XP skive
ikke kunne boote.

Evt. kan du hente et sæt XP bootdisketter her :
http://www.bootdisk.com/

mvh Mads

Fra : NOTE

Dato : 23-04-05 16:14

Jeg er sikker på at Cd'en er bootable da jeg anvendt disken med succes mange
gange tidligere.

Fra : Mads

Dato : 23-04-05 16:17

On Sat, 23 Apr 2005 17:13:50 +0200, "NOTE" <asdf@asdf> wrote:

>Jeg er sikker på at Cd'en er bootable da jeg anvendt disken med succes mange
>gange tidligere.

Så må det jo være maskinen der ikke kan.

Så er den eneste udvej nok disketterne.
Boot med dem og installer så fra CD.

mvh Mads

Fra : NOTE

Dato : 23-04-05 16:29

"

> Så må det jo være maskinen der ikke kan.
>
> Så er den eneste udvej nok disketterne.
> Boot med dem og installer så fra CD.
>
> mvh Mads

Tak for rådet.

mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 16:18

NOTE wrote:
> [...]
> cd-rom drevet men ikke påbegynder en installation og dernæst begynder
> at boote med den gamle installation. Hvordan løser jeg problemet ?

Ja, det tyder jo på at den ikke booter fra CD'en...
Ved du med sikkerhed at CD'en ER bootable? Har du prøvet
den i andre PC'ere?

Jeg har, på enkelte gamle PC'ere, været ude for at de IKKE ville
boote fra CD-rom hvis CD-drevet var konfigureret som SLAVE.
Ved at flytte en jumper bag på drevet og gøre den til MASTER,
så ville den pludselig gerne boote.

-E.G.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 26-04-05 11:23

Hej
Husker du at bekræfte "boot fra CD" når computeren spørger? ellers
fortsætter den jo til den næste "bootable" og det er jo harddisken.
mvh
Kurt