MS Windows
briani 27239
Mærkelige filer...
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 22-04-05 09:56

hej ng

mit antivirusprogram (norman) har fundet en "dårlig" fil der ligger i
c:\_restore\temp og hedder A0298914.CPY

jeg kan se der ligger adskillige .cpy filer i det katalog, men problemet er
at jeg kan ikke komme af med filen.. norman siger "adgang nægtet" og selvom
norman af sig selv skulle sætte filen i karantæne, dukker den op næste gang
viruskontrollen kører..

er der nogen der har en mening om hvad det er for en fil ?

og hvordan jeg kommer af med den (næste trin må vel være at starte om i
fejlsikret tilstand... eller hvad ?

hilsen keld

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-04-05 12:12

Hej Keld Rosenberg, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> jeg kan ikke komme af med filen.. norman siger "adgang nægtet"
> og selvom norman af sig selv skulle sætte filen i karantæne,
> dukker den op næste gang viruskontrollen kører..

Det er formentlig, fordi den gemmer sig i systemgendannelsen.

> og hvordan jeg kommer af med den (næste trin må vel være at starte
> om i fejlsikret tilstand... eller hvad ?

Yeps. Slå systemgendannelse fra, fejlsikret tilstand, kør dit AV-
program, genstart i normal tilstand og slå systemgendannelsen til igen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 22-04-05 19:24

> Yeps. Slå systemgendannelse fra, fejlsikret tilstand, kør dit AV-
> program, genstart i normal tilstand og slå systemgendannelsen til igen.
>
> --
> Hygge fra Århus - Rudi

Tak Rudi...

Hvor meget tager systemgendannelsesfunktionen mon sådan ressourcemæssigt...?

Hilsen Keld

Fra : jda^fx

Dato : 22-04-05 23:32

On Fri, 22 Apr 2005 20:24:23 +0200, Keld Rosenberg wrote:

> Tak Rudi...
>
> Hvor meget tager systemgendannelsesfunktionen mon sådan ressourcemæssigt...?
>
> Hilsen Keld

Den tager noget harddiskplads, men det er ikke sådan at den ligger og
spiser RAM eller andet løbende hvis det er det du mener.
--
jda^fx

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 26-04-05 22:24

> Den tager noget harddiskplads, men det er ikke sådan at den ligger og
> spiser RAM eller andet løbende hvis det er det du mener.
> --
> jda^fx

Ok... Det var mere procesressourcer jeg tænkte på....

Keld