MS Windows
briani 27239
Jeg vil gerne formatere C drev i NTFS fil~
Fra : torben

Dato : 18-04-05 16:10

Hej.

Jeg vil gerne formatere C drev i NTFS filsystemet.

FORMAT diskenhed [/FS:filsystem] [/V:etiket] [/Q] [/A:str] [/C] [/X]

/A:størrelse Angiver størrelsen på allokeringsenheden:
NTFS understøtter 512, 1024, 2048, 4096, 8192, 16KB, 32KB
og 64KB

Det bliver sådan her:

FORMAT C:/FS:NTFS/V:atlon/A:?str?

Men hvad skal jeg angive som størrelse?

Jeg formaterede bare i NTFS (Hurtig) da win xp autostartede fra en
genopstart

af pc'en da jeg i sin tid installerede Win XP. Jeg kender ikke noget om hvad

størrelsen NTFS'Hurtig' er i . Hvor stor er den/Hvad skal jeg angive den i.
For PC'en kører godt med den nuværende størrelse som win XP valgte som
NTFS'Hurtig'. Den vil jeg geren formatere i igen/bevare?

-
Torben

Fra : torben

Dato : 18-04-05 18:34

Kan se at det ville hjælpe hvis jeg fortalte at det drejer sig om en
formatering i NTFS'hurtig' uden at installere win xp.
-
Torben

Fra : hcma

Dato : 20-04-05 13:04

> [...]
> i. For PC'en kører godt med den nuværende størrelse som win XP valgte som
> NTFS'Hurtig'. Den vil jeg geren formatere i igen/bevare?

Du skal tage stilling til hvilket filsystem du vil have - om det skal være
NTFS eller FAT32, dog kan du konvertere til ntfs efter endt installation.
Kør -> Run -> Convert Drevbogstav: /FS:NTFS
F.eks. vil: convert D: /fs:ntfs formatere drev D: i ntfs-format

Men under installation får du under alle omstændigheder følgende
valgmuligheder:
NTFS (hurtig): kan ikke anbefales (tager kun de klynger XP absolut skal
bruge til installation)
FAT (hurtig) : kan ikke anbefales (tager kun de klynger XP absolut skal
bruge til installation)
NTFS : kan kraftigt anbefales. (skal bruges ved installation på ny disk)
FAT : måske
Anbefaling: NTFS, da man så får det fulde udbytte af XP

ovennævnte er klippet fra: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#generelt

mvh

HC

Fra : torben

Dato : 20-04-05 14:16

Jeg må opfordre ligesom andre også gør, at klippe det fra man ikke svarer
på.

Men må lige melde, at det ser ud til, man simpelthen bare vælger drev C og
højreklikker og vælger formater i NTFS. Simpelt.
Tak for den link du ref'r til. Den svarede også på hvor tit man kan
genaktivere sin WinXP.
Så ifølge den kan man gøre det i uendelighed med ganske få forbehold.
-
Torben