MS Windows
briani 27239
java side åbner ikke
Fra : Henrik Absalon

Dato : 18-04-05 14:09

Hejsa

Hvorfor kan jeg ikke åbne sider der starter med eks: javascript:popup

Jeg køre med en Win XP pro med sp2.

Henrik

Ps. den har også problemer med at åbne link.

Fra : Ricko.

Dato : 18-04-05 14:20

"Henrik Absalon" <absalon@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg køre med en Win XP pro med sp2.
>
> Henrik
>
> Ps. den har også problemer med at åbne link.
prøv at sende link til den side du ikke kan åbne

Fra : ///M

Dato : 18-04-05 14:27

Henrik Absalon wrote:
> Hejsa
>
> Hvorfor kan jeg ikke åbne sider der starter med eks: javascript:popup
>
> Jeg køre med en Win XP pro med sp2.
>
> Henrik

Du antyder det jo selv: POPUP
PopUp's er disablet pr. default i SP2 - du kan slå det fra i IE, eller blot
holde CTRL-tasten nede mens du klikker på linket.

///M

Fra : Henrik Absalon

Dato : 18-04-05 14:51

Det er ikke det, siden åbner ikke selv om jeg holder CTRL ned.

Jeg kan se at det ikke kun er popup's der ikke vil åbne.

Det er nok generalt javescript der er problemet.

Henrik

Fra : Calle.

Dato : 18-04-05 15:03

Henrik Absalon wrote:
> [...]
>
> Jeg køre med en Win XP pro med sp2.
>
> Henrik
>
> Ps. den har også problemer med at åbne link.

XP har ikke indbygget java som standard, den kan du hente her:
http://java.com/en/download/windows_automatic.jsp
--
Calle.

Fra : ///M

Dato : 18-04-05 15:27

Calle. wrote:

> XP har ikke indbygget java som standard, den kan du hente her:
> http://java.com/en/download/windows_automatic.jsp

Java og javascript er ikke det samme. Sidstnævnte kan XP sagtens håndtere.
Som spørgeren er inde på, er det nok snarere disses indstillinger som
forhindrer afviklingen.
Henrik, har du prøvet at resette dine internet explorer indstillinger?

///M

Fra : John

Dato : 18-04-05 15:33

"///M" skrev i en meddelelse

> Java og javascript er ikke det samme.

Begge dele kan lyn-testes her:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Mvh John

Fra : Henrik Absalon

Dato : 19-04-05 10:36

> Begge dele kan lyn-testes her:
> http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

De virker begge 2, jeg har fundet ud af at problemet er et helt andet

Det er link jeg ikke kan åbne, jeg kunne eks. ikke åbne linket til test
siden.

Er der nogle der ved hvorfor jeg ikke kan åbne link?

Henrik