MS Windows
briani 27239
Fra Pc til Pc ?
Fra : Anni

Dato : 18-04-05 10:27

Hej.
Jeg har en del billeder, jeg gerne ville flytte over på en ny/anden Pc. Den
gamle Pc er en ME-maskine, den nye er en XP. Trods ihærdig søgning, er det
ikke lykkedes at finde noget brugbart til fornuftige penge (Læs Helst
gratis).
ME-maskinen har den første generations USB port, og XP'er så USB 2.
Kan nogen hjælpe gerne med henvisning til links (DK).
Anni.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-04-05 10:37

Anni wrote:
> [...]
> ME-maskinen har den første generations USB port, og XP'er så USB 2.
> Kan nogen hjælpe gerne med henvisning til links (DK).

Koster godt nok penge, men ud fra dine oplysninger kan denne tingest
bruges.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=449227511&n=496908102&pn=552659841

Ellers ville jeg sige. Hvis der er alm.stationære pc'er, er der der
cdrombrænder i
Me-maskinen? Hvis ej. Kan du ikke låne den cdrombrænder der nu nok er i
Xp-masinen?

mvh
Henning

Fra : Fd

Dato : 22-04-05 19:57

Har set dette usb-kabel.
Men hvordan konfigureres forbindelsen ?
Sætter du kablet i og så kan der overføres direkte ?

Fra : Calle.

Dato : 22-04-05 20:32

Fd wrote:
> Har set dette usb-kabel.
> Men hvordan konfigureres forbindelsen ?
> Sætter du kablet i og så kan der overføres direkte ?

Hvis du ser efter på billedet, så er der en CD med
--
Calle.

Fra : Mads

Dato : 22-04-05 20:37

On Fri, 22 Apr 2005 20:57:17 +0200, "Fd" <dfdf@dfd.ff> wrote:

>Har set dette usb-kabel.
>Men hvordan konfigureres forbindelsen ?
>Sætter du kablet i og så kan der overføres direkte ?

Der skal lige installeres nogen drivere på begge PC'ere
før det virker.

mvh Mads

Fra : ///M

Dato : 18-04-05 11:07

Anni wrote:
> [...]
> ME-maskinen har den første generations USB port, og XP'er så USB 2.
> Kan nogen hjælpe gerne med henvisning til links (DK).

Er der netkort i maskinerne? Hvis nej, så...
Flyt harddisken fra den ene, over i den anden.
Eller brug en USB-pen eller mp3-afspiller eller lign.
Sidste mulighed *) er gode gammeldags disketter! :)

Udover de andre forslag folk allerede har foreslået.

///M

Fra : Anni

Dato : 18-04-05 12:51

> [...]
> Sidste mulighed *) er gode gammeldags disketter! :)
>
> Udover de andre forslag folk allerede har foreslået.

Hej igen, Af en eller anden grund, er den (Helt ubrugte) CD-brænder i
ME-maskinen i udu, og derfor ville jeg have det over på XP-maskinen, hvor
der er DVD-brænder, det var så tanken, at indstallere XP på den gamle også,
men jeg tør altså ikke før billederne er reddet.
Anni

Fra : ///M

Dato : 18-04-05 13:06

Anni wrote:

> [...]
> hvor der er DVD-brænder, det var så tanken, at indstallere XP på den
> gamle også, men jeg tør altså ikke før billederne er reddet.

Kan du så ikke bruge nogle af ovenstående forslag??

///M

Fra : Mads

Dato : 18-04-05 16:15

On Mon, 18 Apr 2005 12:50:46 +0100, "Anni" <jornhansen2@gmail.com>
wrote:

>Hej igen, Af en eller anden grund, er den (Helt ubrugte) CD-brænder i
>ME-maskinen i udu,

Var det så ikke en ide at finde ud af hvad der er galt med brænderen?
Det er sikkert en bagatel der kan løses ved at fjerne drevet i
Enhedshåndteringen eller geninstallere Nero.

Alternativt kan du jo flytte den fungerende brænder over i ME
maskinen, lægge billederne på CD'er og så flytte brænderen
tilbage i XP maskinen. Det er gratis og tager ikke mange minutter.

mvh Mads

Fra : Jørn Hansen

Dato : 20-04-05 04:31

Tak alle for hjælpen.

Det blev klaret med det kabel i første svar, foreslået af H.Præstegaard det
gik over forventning, og nu ligger billederne på den 'nye' maskine, skal så
senere have fundet ug af, hvordan jeg brænder dem ud. Næste projekt må være,
at få diskettedrevet på den 'nye' PC, til at fungere og ligeledes
CD-brænderen på den gamle, men det er vist i en anden gruppe, jeg skal
henvende mig. Den gamle(ME-maskinen) kører nu en XP-prof. version.
Tak Alle.
Anni

Fra : Calle.

Dato : 20-04-05 08:50

Jørn Hansen wrote:
> [...]
> det er vist i en anden gruppe, jeg skal henvende mig. Den
> gamle(ME-maskinen) kører nu en XP-prof. version.
og pludselig virker brænderen igen, eller hvad?
--
Calle.

Fra : Anni

Dato : 24-04-05 20:15

..
> og pludselig virker brænderen igen, eller hvad?
> --
> Calle.
>
> Næe nej da, den gamle brænder kører ikke endnu, på den nye var der jo en
DVD-brænder, så efter overførslen regner jeg med at brænde dem ud på den, og
håber på hjælp i dk.edb.hardware.drev.cd-rom med at få den gamle CD-brænder
til at køre.
Anni .

Fra : emj

Dato : 23-04-05 04:13

"Anni" <jornhansen2@gmail.com> skrev::

>Jeg har en del billeder, jeg gerne ville flytte over på en ny/anden Pc

Der kan hurtigt flyttes nogle filer med et stort flashCard
Hilsen emj