MS Windows
briani 27239
Problemer med ICS efter automatisk opdater~
Fra : Peter

Dato : 18-04-05 05:33

Hejsa

Er der nogen der har et godt råd :

Jeg har en PC der kører Win98SE som har et ATM net-kort som forbinder
den til internettet. Denne PC kører ICS, der gør det muligt for andre
PC'er via lokal netværket at komme på internettet gennem denne PC.

Efter sidste windows opdatering som jeg modtog torsdag har både min PC
med Win XP Pro og min kærestes PC med Win XP Home problemer med
forbindelser til internettet.

De fleste hjemmesider virker, men hotmail, homebanking mm. virker ikke,
man får bare en timeout og "siden kan ikke vises" eller "siden findes
ikke" meddelse. Desuden kan min kæreste ikke sende mails fra OE, men
godt modtage. Jeg kan fint sende og modtage på min XP pro med netscape
mail. Det se ud som om der er problemer med ting der opretter en sikker
forbindelse (hvad det har med OE mail sending ved jeg ikke).

Jeg har desuden en PC med linux og den kan fint kører hotmail og
homebanking via Win98SE maskinen, så problemerne må være på XP PC'erne !

Til sidst forsøgte jeg at afstaller de sidste opdateringer en for en.
Jeg er kommet frem til, at hvis jeg afinstaller en bestemt af dem (kan
ikke lige huske nummeret, men kan finde det) på XP PC'erne så virker det
hele igen.

Hvis jeg derefter installer den igen, så er problemet der igen !

Har uden held google'd på opdaterings pakkens navn og ICS....

Bør jeg kører uden denne kritiske opdatering installeret eller ?

Det ser desværre også ud som om opdateringen blokker for den automatiske
opdatering

Gad vide om problemet er kun for folk der benytter ICS på win98SE, eller
om det også gælder for andre ICS'er og evt. hardware routere..... hvis
det er tilfældet må der komme mange flere på banen med problemet.

Mvh Peter