MS Windows
briani 27239
ikoner
Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 09:40

Hej
Hvor er det man slår fra at xp viser ikoner af jpg billeder i
stifinder ?
Det burde jo være under funktioner > mappeinstillinger > ......

Fra : Poul Erik

Dato : 14-04-05 12:25

On Thu, 14 Apr 2005 10:40:20 +0200, S&J&M&KJensendk <none> wrote:

>Hej
>Hvor er det man slår fra at xp viser ikoner af jpg billeder i
>stifinder ?
>Det burde jo være under funktioner > mappeinstillinger > ......

Du vælger blot den du vil have i visninger, hvis det blot er enkelte
mapper.

Vil du have det til at være ens i alle mapper, laver du en, der ser ud
som du ønsker, og går så op i funktioner > mappeindstillinger > vis
>anvend på alle mapper.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 12:43

On Thu, 14 Apr 2005 13:25:28 +0200, Poul Erik
<lindaa@mail.telecykel.dk> wrote:

> [...]
>
> Vil du have det til at være ens i alle mapper, laver du en, der ser ud
> som du ønsker, og går så op i funktioner > mappeindstillinger > vis
Altså under vis har jeg altid valgt detaljer,
men der kommer små WM ikoner på alle billederne og nederst en
thumbs.db
og jeg vil gerne ha det fjernet så der hverken kommer thumbs eller
ikoner, det tager en hulens lang tid, hvor jeg knap kan lave noget
andet med den folder.
Kan det ikke blive ligesom i win98 ?
jpg er associeret med et andet program, men dette programs ikon vises
ikke på jpg filer som tidligere.
grrrrrrrr!

Fra : Poul Erik

Dato : 14-04-05 14:20

On Thu, 14 Apr 2005 13:42:58 +0200, S&J&M&KJensendk <none> wrote:

> [...]
>andet med den folder.
>Kan det ikke blive ligesom i win98 ?
>jpg er associeret med et andet program, men dette programs ikon vises

grrrrrrra! selv

Jo, så højreklikker du bare på en af filerne, og vælger "Åbn med" >
"Vælg program", vælger det program du vil åbne dem med og husker at
sætte en markering i "Brug altid det valgte program til at åbne denne
type fil".

Så burde det virke - gør i hvert fald hos mig.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 18:50

On Thu, 14 Apr 2005 15:20:11 +0200, Poul Erik
> [...]
> type fil".
>
> Så burde det virke - gør i hvert fald hos mig.

ja men jpg er associeret til programmet (acdsee)
og hvis jeg gør som du siger får jeg ikke nogen valgmulighed hvor jeg
kan sætte markering, - jo nu ved fjerde test kom muligheden,
men det hjælper ikke, der oprettes stadigvæk mediaplayer ikoner på
filerne, - på en anden computer med xp (også en dansk ver.) er der
ikke det problem. Da "opdateres" ikonerne først når/hvis jeg vælger
"vis" store ikoner!
Men jeg kan jo afinstallere media player og så finde en anden på
nettet i stedet ........ hm ......

John

Fra : Poul Erik

Dato : 15-04-05 01:22

On Thu, 14 Apr 2005 19:50:28 +0200, S&J&M&KJensendk <none> wrote:

> [...]
>"vis" store ikoner!
>Men jeg kan jo afinstallere media player og så finde en anden på

Ja, hvis det er den der er problemet, jeg har set mange sjove ting med
ver. 10, og har holdt mig langt væk fra den.

Jeg har desværre ikke flere bud, men måske er der en der ved mere om,
hvad det kan skyldes, end mig (der er helt sikkert mange).

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-05 08:30

> Jeg har desværre ikke flere bud, men måske er der en der ved mere om,
> hvad det kan skyldes, end mig (der er helt sikkert mange).

WM havde stjålet association til jpg, jpeg,
og man kan ikke ændre associations i WM setup :(((

Så man er nødt til at tage en tur gennem reg. og søge på jpg.
Ved at fjerne disse a. blev alt igen normelt.

Tak for hjælpen!

John