MS Windows
briani 27239
Er jeg blevet blind ?
Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 13-04-05 13:01

Jeg prøver at gøre nedstående, men kan absolut ikke finde "My Computer"
Jeg bruger det klassiske windows look på en dansk XP Pro.
Hvad hedder "My Computer" på dansk og hvor er det gemt ?

In Windows XP everytime you open My Computer to browse folders XP
automatically searches for network files and printers. This causes a
delay in displaying your icons. You probably see the "default" windows
icon and as you scroll it changes to the correct icon. This is how to
stop that...

1. Open My Computer
2. Click on the Tools menu and select Folder Options...
3. Under Folder Options select the view tab.
4. Uncheck the very first box that reads "Automatically search for
network folders and printers".
5. Click "Apply" or "OK"

You should see a dramatic increase in speed when Windows displays your
icons.

Mikkel

Fra : John

Dato : 13-04-05 13:34

"Jens Mikkel Lausten" skrev i en meddelelse

> Jeg prøver at gøre nedstående, men kan absolut ikke finde "My Computer"
> Jeg bruger det klassiske windows look på en dansk XP Pro.
> Hvad hedder "My Computer" på dansk og hvor er det gemt ?

'Denne computer', på skrivebordet.

> [...]
> 3. Under Folder Options select the view tab.
> 4. Uncheck the very first box that reads "Automatically search for network

Ifølge ovenstående:

Dobbeltklik 'denne computer' og vælg:
funktioner>mappeindstillinger>vis>(fjern markering i) 'søg automatisk efter
netværksmapper og -printere'.

Klik anvend og OK.

Mvh John

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 13-04-05 13:55

John wrote:
> Ifølge ovenstående:
>
> Dobbeltklik 'denne computer' og vælg:
> funktioner>mappeindstillinger>vis>(fjern markering i) 'søg automatisk
> efter netværksmapper og -printere'.
>
> Klik anvend og OK.

Tak skal du have.
Mikkel

Fra : John

Dato : 13-04-05 14:25

"Jens Mikkel Lausten" skrev i en meddelelse

> Tak skal du have.

Velbekomme! Mvh John

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 13-04-05 14:35

On Wed, 13 Apr 2005 14:01:06 +0200, "Jens Mikkel Lausten"
<mlausten@worldonline.dk> wrote:

>Jeg prøver at gøre nedstående, men kan absolut ikke finde "My Computer"
>Jeg bruger det klassiske windows look på en dansk XP Pro.
>Hvad hedder "My Computer" på dansk og hvor er det gemt ?

Det er ikonet øverst til venstre under skraldespanden på dit
skrivebord - på dansk "Denne Computer"

Fra : L.E.P.

Dato : 13-04-05 15:25

Wed, 13 Apr 2005 14:01:06 +0200, skrev "Jens Mikkel Lausten"
<mlausten@worldonline.dk> :

> [...]
>Jeg bruger det klassiske windows look på en dansk XP Pro.
>Hvad hedder "My Computer" på dansk og hvor er det gemt ?

Du kar nok fået fjernet ikonet fra dit skrivebord.
Højreklik på Skrivebordet, vælg Egenskaber > Fanen Skrivebord >
Knappen Tilpas Skrivebordet. Her kan du vælge om "Denne Computer"
skal vises på skrivebordet.

Hilsen Lars

Fra : Pico

Dato : 13-04-05 22:59

L.E.P. wrote:
> [...]
> Højreklik på Skrivebordet, vælg Egenskaber > Fanen Skrivebord >
> Knappen Tilpas Skrivebordet. Her kan du vælge om "Denne Computer"

Eller du kan bare bruge den der er i startmenuen.

Pico

Fra : L.E.P.

Dato : 14-04-05 12:11

Wed, 13 Apr 2005 23:59:21 +0200, skrev "Pico"
<Selvestemig@hotmail.com> :

>Eller du kan bare bruge den der er i startmenuen.

Det forudsætter at den er der. Og da han ikke kan finde den, er det
nok fordi den ikke er der

Hilsen Lars