MS Windows
briani 27239
Bedste disk-kloningsprogram?
Fra : ///M

Dato : 13-04-05 08:35

Hvilket er bedst?

Norton Ghost
Powerquest DriveImage
Andre alternativer?

Det skal gerne (men er ikke et ultimativt krav) kunne lave et image henover
netværk hvis man ikke lige står med to diske i en pc. Jeg ved Ghost har
kunnet dette.
Bemærkninger modtages gladeligt.

///M

Fra : reno

Dato : 13-04-05 10:41

acronis true image, er nem at bruge, de har en 15 dages trial. <Som du kan
prøve før du køber.
mvh reno

Fra : pwee

Dato : 13-04-05 13:13

> [...]
>
> Det skal gerne (men er ikke et ultimativt krav) kunne lave et image
> henover netværk hvis man ikke lige står med to diske i en pc. Jeg ved

jeg ville nok holde på Ghost, det er vist den mest enkle,
hvis man vil boote fra Dos. bare en diskette
Powerquest kræver vist to disketter, eller ligner de hinanden.
der er jo ikke nogen fordel at afvikle Ghost fra Windows,
går det hele galt skal du jo først installere windows igen
for at komme videre
...as far as I know..
//peewe

..

Fra : ha

Dato : 13-04-05 14:11

pwee wrote:
> Powerquest kræver vist to disketter, eller ligner de hinanden.
> der er jo ikke nogen fordel at afvikle Ghost fra Windows,

Nu er der jo så sket det, at Symantec (norton Ghost) har købt
PowerQuest Drive Image, *og* at det program der så idag
hedder Ghost 9 er akkurat magen til programmet der tidligere
hed PowerQuest DiveImage 7.

....og så er det iøvrigt helt kanon at programmet kan lave
image af c-drevet medens windows kører.
Gendannelse kræver opstart via den specielle CD som
programmet ligger på.

/ha

Fra : ///M

Dato : 13-04-05 20:50

Tak for tippet.

Jeg vil afprøve Acronis og melder mit valg, når det er truffet.

--
///M

Fra : Pico

Dato : 13-04-05 23:03

///M wrote:
> Tak for tippet.
>
> Jeg vil afprøve Acronis og melder mit valg, når det er truffet.

Det kan du roligt gøre, det er et kanon program, dog skal du lige huske
at lave en boot cd eller disketter hvis din windows ikke kan starte,
ellers kan du ikke lægge imaget tilbage.
Pico