MS Windows
briani 27239
Win XP de påmindelses tænke bobler der pop~
Fra : torben

Dato : 12-04-05 19:25

Hej
Win XP
De påmindelses tænke bobler der popper op. Kan de slåes fra? Og Ctrl Enter
kombinationen =.DK kan den ændres til =.Com
Og jeg ville blive virkelig glad for svar da de 2 ting irritere mig.
-
Torben

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 12-04-05 20:05

> De påmindelses tænke bobler der popper op. Kan de slåes fra?

Tjoeh, det kan de nok. Hvad er det for nogle, du tænker på?

> Og Ctrl Enter kombinationen =.DK kan den ændres til =.Com

Med skyldig henvisning til O. Skjolds indlæg fra 08-03-2005 21:58, vil jeg
tro, at du skal:

* Start -> Kør -> regedit
* Find nøglen HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet
Explorer\Toolbar\QuickComplete
* ændre værdien "http://www.%s.dk" til "http://www.%s.com"

- M

Fra : torben

Dato : 12-04-05 20:43

"Mickel Hedemand" <mickel@FISK.DETTE.VÆKset.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Tjoeh, det kan de nok. Hvad er det for nogle, du tænker på?

Jamen, det er påmindelsen om aktivering, eksempelvis. De dér bobler, du
ved!!

Tak for den anden løsning med regedit.

-
Torben

Fra : torben

Dato : 12-04-05 20:50

"torben" <a@spamfri.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for den anden løsning med regedit.
>
> -
> Torben
Men jeg ser nu at der er bare ingen 'QuickComplete' mappe efter 'toolbar'
mappen i:

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 12-04-05 21:24

> [...]
> mappen i:
>
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet

Inden jeg skrev mit sidste indlæg var jeg også inde og se i regedit. Jeg
kunne heller ikke finde nøglen, men konkluderede, det betød, det ikke
virkede for mig. Så jeg skulle lige til at skrive, at jeg så ikke, hvordan
du har det til at fungere. Men nu finder jeg ud af, at jeg selv _kan_ få det
til at fungere, så jeg kørte i stedet en søgning på www.%s.com og fandt den
i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\UrlTemplate .
Det kan være, det er dér, der skal pilles. Jeg må erkende og vil
understrege, at O. Skjold er min eneste(!) kilde til emnet.

- Mickel

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 12-04-05 21:46

> [...]
> Explorer\Main\UrlTemplate . Det kan være, det er dér, der skal pilles.
> Jeg må erkende og vil understrege, at O. Skjold er min eneste(!) kilde

Jeg har googlet på "url template" ctrl enter .com www og ser nu, at der står
lidt fornuftigt på http://fantasysoftware.tripod.com/id6.html .

- Mickel

Fra : torben

Dato : 12-04-05 21:52

> [...]
> Det kan være, det er dér, der skal pilles. Jeg må erkende og vil
> understrege, at O. Skjold er min eneste(!) kilde til emnet.

Ja en henført kilde er jo ikke meget. I den sti er der sørenmig flere .dk,
..org.net, .edu...
Der må være en mulighed for at tilføre uendeligt mange dot.... Men hvordan
man så får den frem som man vil vælge, ved jeg ikke. Man kan jo kun få én
frem ved tastekomb. Ctrl + Enter.
Men vil lade det helt være og ikke pille ved noget og håbe på at der melder
sig en anden løsning.
-
Torben

Fra : torben

Dato : 12-04-05 23:19

> Jeg har googlet på "url template" ctrl enter .com www og ser nu, at der
> står lidt fornuftigt på http://fantasysoftware.tripod.com/id6.html .
>

> - Mickel

Okey, der ser jeg at den eneste info om det, er, at det er autosøg.
-
torben

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 20:35

Start Tweek UI

Taskbar and start menu > enable ballon tips.
Mon ikke det er den ?

John

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 12-04-05 21:27

> Jamen, det er påmindelsen om aktivering, eksempelvis. De dér bobler, du
> ved!!

Jeg vil mene, at jeg har slået mine fra én af gangen. Meddelelser om
aktivering har jeg dog "slået fra" ved at aktivere mine programmer.

> Tak for den anden løsning med regedit.

Det var så lidt (bogstaveligt talt)

- M

Fra : torben

Dato : 12-04-05 21:51

> Jeg vil mene, at jeg har slået mine fra én af gangen. Meddelelser om
> aktivering har jeg dog "slået fra" ved at aktivere mine programmer.

Ja den dag kommer jo før eller siden.

Det må være krydset øverst til højre, så . .. Jeg får vel at se om de ikke
kommer igen.
-
Torben

Fra : torben

Dato : 21-04-05 14:29

"torben" <a@spamfri.dk> skrev i en meddelelse
> De påmindelses tænke bobler der popper op. Kan de slåes fra?

Jeg må lige melde at det med boblerne, de kan slås fra i windows har jeg
fundet ud af, det er OGSÅ simpelt.

>Og Ctrl Enter kombinationen =.DK kan den ændres til =.Com

Dette spørgsmål mangler jeg stadig at få besvaret, please!
-
Torben