MS Windows
briani 27239
Flere brugerkonti og adgang til samme mail~
Fra : rondo

Dato : 11-04-05 20:59

Efter at have hørt på min kones brok, fordi hun synes, at jeg leger
for meget med opsætningen i vores XP, har jeg nu oprettet to seperate
administratorkonti til min kone og jeg på min XP. Nu vil jeg gerne
have, at vi har adgang til samme mail konti og visse programmer.
Hvordan giver jeg hendes konto adgang til den Outlook, som jeg
oprindeligt installerede på min konto? Det er vel ikke nødvendigt at
installere den under hendes konto også? Og hvordan med programmer?

Tak for hjælpen
Ronnie

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 12-04-05 15:33

> Efter at have hørt på min kones brok, fordi hun synes, at jeg leger
> for meget med opsætningen i vores XP, har jeg nu oprettet to seperate
> administratorkonti til min kone og jeg på min XP.

En fidus: Lad være med at bruge administratorkonti til almindeligt brug. Så
skal man nemlig højreklikke på installationsfiler og vælge "Kør som..." og
skrive adgangskode for at installere. Det hindrer en del vira i at
installere sig selv.

> [...]
> oprindeligt installerede på min konto? Det er vel ikke nødvendigt at
> installere den under hendes konto også? Og hvordan med programmer?

Om programmer er tilgængelig for én bruger eller alle er forskelligt fra de
enkelte programmers opsætning af installationen, men Outlook burde være
tilgængelig for alle (også nye) brugere.

Det er straks en anden ting, om hun har adgang til den samme mail-konto. Jeg
vil sige som udgangspunkt ikke. Hvis mails ligger på en central IMAP-server,
skal du bare sætte "hendes Outlook" op på samme måde som din. Hvis mails
hentes ned lokalt, skal du sætte hendes Outlook til at bruge samme lokale
folder som dig. Hvis du kører NTFS, kan der komme nogle
fildelingsproblematikker ind her, men det er der andre, der må hjælpe dig
med, for jeg har altid kun kørt FAT32 for at undgå især sådanne problemer.

- Mickel