/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Computer går umotiveret ned
Fra : Christian Callesen


Dato : 11-04-05 15:26

Hej NG!


Jeg håber der er en der kan hjælpe med mit problem. Min computer har
det med at gå ned helt umotiveret. Dvs. at pludselig slukker den og
genstarter. Der er ingen mønster i nedbrudet. Det kan gå timer og
dage før det sker. Computeren fortæller mig at der fejl i en device
driver. Men jeg aner ikke hvilken. Jeg har opdateret med at hvad der er

at opdatere.


Her er udskrifter fra min systemlog på de sidste 4 fejl.


Hændelsestype: Oplysninger
Hændelseskilde: Save Dump
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 1001
Dato: 08-04-2005
Klokkeslæt: 23:39:32
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer:
Beskrivelse:
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var:
0x000000c4 (0x00000090, 0xffdff120, 0x00000000, 0x00000000).


Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: System Error
Hændelseskategori: (102)
Hændelses-id: 1003
Dato: 08-04-2005
Klokkeslæt: 14:47:14
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer:
Beskrivelse:
Fejlkode 000000c4, parameter 1 00000090, parameter 2 ffdff120,
parameter 3 00000000, parameter 4 00000000.


Hændelsestype: Oplysninger
Hændelseskilde: Save Dump
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 1001
Dato: 08-04-2005
Klokkeslæt: 14:45:04
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer:
Beskrivelse:
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var:
0x000000c4 (0x00000090, 0xffdff120, 0x00000000, 0x00000000).


Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: System Error
Hændelseskategori: (102)
Hændelses-id: 1003
Dato: 07-04-2005
Klokkeslæt: 08:54:50
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer:
Beskrivelse:
Fejlkode 000000c4, parameter 1 00000090, parameter 2 ffdff120,
parameter 3 00000000, parameter 4 00000000.


Min computer har følgende konfiguration:


Motherboard:
CPU Type AMD Athlon XP, 1533 MHz (11.5 x 133) 1800+
Motherboard Navn ECS K7SEM (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 1 CNR, 2 DDR
DIMM, Audio, Video, LAN)
Motherboard Chipset SiS 730S
System Hukommelse 256 MB (SDRAM)
BIOS Type Award Modular (02/28/02)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port ECP-printerport (LPT1)


Grafik Kort:
Grafik Kort NVIDIA GeForce4 MX 440 (Microsoft Corporation) (128
MB)
3D Acclerator nVIDIA GeForce4 MX 440
Monitor NetLup PRT-701702/701709/951709 [17" CRT] (12191)


Multimedie:
Lyd Kort SiS 7018 Audio Accelerator


Lager:
IDE Kontroller SiS PCI IDE-controller
Floppy Drev Diskettedrev
Disk Drev ST3120022A (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optisk Drev LITE-ON LTR-16102B (16x/10x/40x CD-RW)
Optisk Drev SONY CD-ROM CDU5211 (52x CD-ROM)


Jeg håber der er én der kan hjælpe


Hilsen
Christian Callesen


 
 
Erik Helmer Nielsen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Erik Helmer Nielsen


Dato : 11-04-05 15:49

"Christian Callesen" <christian.callesen@gmail.com> skrev:
11 Apr 2005 07:26:21 -0700 i dk.edb.system.ms-windows
>Jeg håber der er en der kan hjælpe med mit problem. Min computer har
>det med at gå ned helt umotiveret.

>Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var:
>0x000000c4 (0x00000090, 0xffdff120, 0x00000000, 0x00000000).

Sandsynligvis Norton Antivirus 2004
Prøv at afinstallere den.

Erik Helmer Nielsen


Christian Callesen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Christian Callesen


Dato : 12-04-05 10:55

Hej!

Jeg har Norton internet Security 2005 installeret, jeg har også en
mistanke til at det er den der driller.

Hilsne
Christian Callesen

Mon, 11 Apr 2005 16:49:13 +0200, Erik Helmer Nielsen
<ehelmer@boerne.invalid> skrev:

> "Christian Callesen" <christian.callesen@gmail.com> skrev:
> 11 Apr 2005 07:26:21 -0700 i dk.edb.system.ms-windows
>> Jeg håber der er en der kan hjælpe med mit problem. Min computer har
>> det med at gå ned helt umotiveret.
>
>> Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var:
>> 0x000000c4 (0x00000090, 0xffdff120, 0x00000000, 0x00000000).
>
> Sandsynligvis Norton Antivirus 2004
> Prøv at afinstallere den.
>
> Erik Helmer Nielsen
>



--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

andropov (12-04-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 12-04-05 13:04

On Tue, 12 Apr 2005 11:54:57 +0200, "Christian Callesen"
<christian.callesen@gmail.com> wrote:

>Hej!
>
>Jeg har Norton internet Security 2005 installeret, jeg har også en
>mistanke til at det er den der driller.

>>> Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var:
>>> 0x000000c4 (0x00000090, 0xffdff120, 0x00000000, 0x00000000).

Måske der er noget i nedenstående du kan bruge:

http://www.smartcomputing.com/techsupport/detail.aspx?guid=&ErrorID=26102
Fatal System Error: 0x000000C4 (0x00001003, 0xF7DE4F50, 0xA0C9AFE0,
0x809F6AE8) DRIVER_VERIFIER_DETECTED_VIOLATION (c4)
Translation:
If you’re running Norton AntiVirus and the Deadlock Detection feature
in Driver Verifier is enabled, you may see this error. A conflict
between Norton AntiVirus and the Deadlock Detection feature is the
cause. (It may be a bug in one of the drivers being verified.) When
Driver Verifier is enabled in Windows XP, it checks the drivers that
are selected to make sure they pass a hardware-quality test. The
Deadlock Detection feature protects your system if two or more
processes are at a standstill waiting for the same system resource,
potentially causing your system to lock up.
Solution:
The only workaround to this problem now is disabling Deadlock
Detection. If you do this, you won’t be notified of potential driver
conflicts, and you may encounter a deadlock situation in the future.
Click Start, Run, and type verifier in the Open field. Click OK.
Verify that Deadlock Detection is enabled by selecting Display
Existing Settings and clicking Next. Make a note of which settings are
enabled and which drivers are being verified. Click Back and select
Create Custom Settings (For Code Developers) and click Next. Click
Select Individual Settings From A Full List and click Next. Check the
settings you want to enable, referring to the list you made in the
first step, and be sure that Deadlock Detection isn’t selected. Click
Next and select the drivers you want to have verified. Click Finish
and restart your computer.

You may have trouble logging back on to your computer after disabling
Deadlock Detection. If so, turn off Driver Verification altogether.
Restart your computer in Safe Mode, start Driver Verifier, select
Delete Existing Settings, and click Finish. Restart your computer.


Jesper G. Poulsen (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 11-04-05 18:03

Christian Callesen skrev:

> Jeg håber der er én der kan hjælpe

Selvom den skriver "driverproblem", kan det godt være et
hardware-problem. Check temperatur, RAM, konnektorer (hiv grafikkortet
ud og sæt det i igen).


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Hansen & Bennetsen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Hansen & Bennetsen


Dato : 13-04-05 19:29

Hos mig var det for svag voltage til CPU'en efter overclock. Satte den
0,05 V op og problemet var løst. Måske kan det være din strømforsyning,
der er ved at stå af.

VH
Finn A. Hansen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste