MS Windows
briani 27239
WinXP ikke ikke starte...
Fra : J W Nielsen

Dato : 10-04-05 10:28

Hej...
Har en PC stående med WinXP som ikke vil køre:

Skærmen starter op med en grå streg forneden hvor den bliver lysere
(processen kører) et par cm fra venstre - herefter kommer den ikke videre.
Efter lidt tid får jeg besked om, at følgende fil er beskadiget eller
mangler:
C:\WINDOWS\system32\config\system
- og bliver foreslået at reparere den vha. inst.cden - den starter jeg og
vælger rep (R) - jeg vælger at "logge på" den eksisterende
windowsinstallation og får så adgang til et directory (formoder jeg) - det
ligner det gamle dos-system ihverfald.
Hvad pokker skal jeg så reparere ???
Jeg gik ind på en anden PC for at se hvad der lå i det nævnte system-dir -
på ovennævnte sti har jeg ikke noget system-dir. Min ser således ud:
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile...

Kan I komme med et bud ???

Mvh Jørgen

Fra : Peter

Dato : 10-04-05 11:38

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på ovennævnte sti har jeg ikke noget system-dir. Min ser således ud:
> C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile...

Når du starter en reparation med Windows XP skiven, skal du vælge install
ved det første skærmbille. Tryk F8 for at acceptere betingelserne på næste
skærmbillede. Først på tredje skærmbillede vælger du R for reparation.
Reelt installerer du nu en ny version af Wain XV oven i den gamle og retter
evt. fejl.
Vær opmærksom på, at drivere som ikke normalt er i Win XP, skal
geninstalleres særskilt. Du skal ligeledes køre en ny Windows update, da
alle tidligere installerede opdateringer bliver smidt ud.

Peter B

Fra : jda^fx

Dato : 10-04-05 13:25

On Sun, 10 Apr 2005 11:27:38 +0200, J W Nielsen wrote:

> [...]
> på ovennævnte sti har jeg ikke noget system-dir. Min ser således ud:
> C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile...

Prøv at kigge her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307545
En fuld liste over kommandoerne i recovery consollen kan findes her:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/recovery_console_cmds.mspx

--
jda^fx

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 10-04-05 14:09

J W Nielsen wrote:
> [...]
> system-dir - på ovennævnte sti har jeg ikke noget system-dir. Min ser
> således ud: C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile...

Så vidt jeg husker, så er det registreringsdatabasen der er korrupt når
Windows kommer med netop den fejl. Hvis du ikke har en backup af din
registreringsdatabase, så vil jeg følge det råd som den anden Peter
skrev tidligere i dag.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : J W Nielsen

Dato : 10-04-05 14:13

Hej igen...
Tak for svarene !
Jeg kiggede lidt på Google og på MS's side....
Jeg kopierede så system fra repair-mappen og over i config-mappen og det
virkede - sådan da...

Nu starter XP op og kommer med følgende medelelse:
-----
Isass.exe systemfejl
Denne statusmeddelelse betyder at den angivne værdi
for den nuværende adgangskode ikke er korrekt
-----
Herefter genstarter XP og denne cyklus fortsætter.
Jeg Googlede lidt på Isass.exe, men er i tvivl om det er stort "L" eller et
lille "i" som der refereres til.
Så vidt jeg kan fortså, er den ene en XP-fil den anden er noget
"sasser"-noget.
Men da PC'en bliver ved med at genstarte ??? - Hvordan stopper jeg det, jeg
kommer jo aldrig helt ind til Windows ?
Fejlsikret tilstand giver samme cyklus ???

Hjælp - igen !!!

Mvh jørgen

Fra : jda^fx

Dato : 10-04-05 16:07

On Sun, 10 Apr 2005 15:12:41 +0200, J W Nielsen wrote:

> [...]
> kommer jo aldrig helt ind til Windows ?
> Fejlsikret tilstand giver samme cyklus ???

Højreklik på Denne computer -> egenskaber -> fanebladet avanceret -> under
'Start og genoprettelse' vælg indstillinger -> Under 'Systemfejl' fjern
krydset i 'Genstart automatisk'. Så kan du komme ind i din systemlog og
finde ud af hvad det egentlig er lsass.exe laver.

--
jda^fx

Fra : J W Nielsen

Dato : 10-04-05 16:44

> [...]
> 'Systemfejl' fjern krydset i 'Genstart automatisk'. Så kan du komme
> ind i din systemlog og finde ud af hvad det egentlig er lsass.exe

Hej...
Joee, det ville jeg da også gerne. Problemet er blot, at jeg aldrig kan
komme så langt at jeg kan komme til at klikke - endsige se "Denne computer".
XP starter - dvs jeg får den sorte opstartsbaggrund med XP-logo - så komme
den tidligere nævnte meddelelse som bliver der i ca. 10 sekunder, hvorefter
den kører forfra...
Jeg kan altså ikke se windowsskrivebordet !!!

Mvh Jørgen

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 10-04-05 17:19

> [...]
hvorefter
> den kører forfra...
> Jeg kan altså ikke se windowsskrivebordet !!!

Tryk på f8 og start op i fellsikkertilstand og orden så dit problem,men husk
du skal trykke gentagne gange på f8 før det virker..Ellers må du
geninstall.igen men husk du skal ikke bruge den første rep. den køre du
forbi og tager den næste.
Mvh.Jama.

Fra : jda^fx

Dato : 10-04-05 18:45

On Sun, 10 Apr 2005 17:44:24 +0200, J W Nielsen wrote:

> [...]
> den kører forfra...
> Jeg kan altså ikke se windowsskrivebordet !!!

Hvis du kommer så langt at du kan se XP-logoet, så burde du også have
mulighed for at køre system restore hvis det altså er slået til. Når den
starter hamrer du løs på F8 og vælger 'sidst kendte tilstand hvor systemet
virkede' mener jeg den hedder på dansk. 'Last known good konfiguration'
--
jda^fx

Fra : J W Nielsen

Dato : 11-04-05 17:46

Jaeee, nu har jeg prøvet næsten alt:

Ved at trykke på F8 kan jeg, som I korrekt beskriver, komme ind til
menuen...
Jeg har forsøgt at bruge menupunkterne:
Sidst kendte tilstand hvor systemet virkede...
Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl...
Fejlsikret tilstand...

- alle resulterer i tidligere nævnte systemfejl og systemet genstarter - og
fortsætter og fortsætter og...

Der er vel eftehånden ikke så mange muligheder tilbage - hvis jeg vil
geninstallere XP mister jeg da alle de indstillinger samt filer som ligger
på PCen ???

Mvh Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 11-04-05 19:37

J W Nielsen skrev blandt andet:

> Der er vel eftehånden ikke så mange muligheder tilbage - hvis jeg vil
> geninstallere XP mister jeg da alle de indstillinger samt filer som
> ligger på PCen ???

Nej, - ikke hvis du bruger den metode som Peter anviste i det første svar
til dig.

--
vh
Ole C

Fra : Skylord

Dato : 14-04-05 16:28

Hade de samme problem få 5 månder siden det var ide raid der ikke virke så
snart jeg fjerne raid så kørte det prefekt

Skylord