MS Windows
briani 27239
Hvordan flytter man skærmbilledet over på ~
Fra : Kim

Dato : 10-04-05 08:50

Jeg har fået ny Computer og vil gerne have skærmbilledet flyttet over, fra
det gamle ligeledes vil jeg gerne have E-mail samt foretrukne i Explorer
med over Hvilke mapper skal jeg finde og hvor ??
Mvh. Kim

Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 10:00

Kim wrote:
> [...]
> over, fra det gamle ligeledes vil jeg gerne have E-mail samt
> foretrukne i Explorer med over Hvilke mapper skal jeg finde og hvor
det var nemmere hvis du skrev hvilket OS du kører.
Men hvis den ene PC er XP, kan du gøre det denne vej: start >alle programmer
--
Calle.

Fra : Kim

Dato : 10-04-05 12:17

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> det var nemmere hvis du skrev hvilket OS du kører.
> Men hvis den ene PC er XP, kan du gøre det denne vej: start >alle
> [...]

Det er Win XP jeg har, men min gamle computer virker ikke mere , dog kan jeg
sætte harddisken over i den nye , og også se indholdet på den.

Mvh. Kim

Fra : Calle.

Dato : 10-04-05 12:36

Kim wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
>
> Det er Win XP jeg har, men min gamle computer virker ikke mere , dog
> kan jeg sætte harddisken over i den nye , og også se indholdet på den.

Først skal du sætte windows til også at vise skjulte filer i
mappeindstillingerne.
Ang. mail så er det afhængigt af hvilket mail prg. du bruger:
*Outlook:* søg efter *.PST lad mail programmet importere fra de fundne filer
*Express:* søg efter *.DBX kopier dem over i den mappe hvor der er DBX filer
på den nye, så de overskrives
ps. det skal være de filer der ligger under dit login (hvis du har flere på
maskinen)

Fortrukne: søg efter foretrukne, så kommer der en mappe (måske flere, så tag
den under din navn) flyt den over på tilsvarende sted på ny harddisk.

Men du kunne jo også undgå alt bøvlet ved at sætte den gamle harddisk i som
primært drev, så den kører med dit gamle system.
--
Calle.