MS Windows
briani 27239
bootloader
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 09-04-05 15:22

I windows98 eliminerede man en bootloader fra Linux med fdisk /mbr, hvad gør
man i XP?
venlig hilsen Jørgen Knudsen

Fra : jamen

Dato : 09-04-05 15:34

Jørgen Knudsen wrote:
> I windows98 eliminerede man en bootloader fra Linux med fdisk /mbr, hvad gør
> man i XP?

Det samme. Eller du booter på din xp cd, starter en recovery console, og
bruger kommandoen 'fixmbr'

Fra : jda^fx

Dato : 09-04-05 15:44

On Sat, 9 Apr 2005 16:22:28 +0200, Jørgen Knudsen wrote:

> I windows98 eliminerede man en bootloader fra Linux med fdisk /mbr, hvad gør
> man i XP?
> venlig hilsen Jørgen Knudsen

Du kan boote på din Windows XP CD bruge fixmbr eller måske fixboot fra
Windows XP repair console. Der er en komplet liste over kommandoerne i
repair console her:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/recovery_console_cmds.mspx
--
jda^fx

Fra : jda^fx

Dato : 09-04-05 15:45

On Sat, 9 Apr 2005 16:43:37 +0200, jda^fx wrote:

> Du kan boote på din Windows XP CD bruge fixmbr eller måske fixboot fra
> Windows XP repair console. Der er en komplet liste over kommandoerne i
> [...]

det hedder recovery og ikke repair, men ellers....
--
jda^fx

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-04-05 22:39

<http://support.microsoft.com/?kbid=315224>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 07:54

Thomas G. Madsen wrote:

> http://support.microsoft.com/?kbid=315224

Denne Microsoft artikel virker temmelig ulogisk i mine øjne...
Nederst står der tydeligt:

APPLIES TO
- Microsoft Windows XP Home Edition
- Microsoft Windows XP Professional Edition
- Microsoft Windows XP 64-Bit Edition

Og oven over i vejledningen skriver de:

1. Boot to MS-DOS, and then type the following:
fdisk /mbr
2. Restart your computer.

Det kan da netop ikke i XP, så det må jo være underforstået,
at man så selv går ud i byen og skaffer sig en enten MS-DOS
boot diskette eller en start-disk fra Windows 95/98/ME !?

-E.G.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-04-05 11:22

El Guapo skrev:

[fdisk /mbr]
> Det kan da netop ikke i XP, så det må jo være underforstået,
> at man så selv går ud i byen og skaffer sig en enten MS-DOS
> boot diskette eller en start-disk fra Windows 95/98/ME !?

Ja, formentlig.

--
Hilsen
Madsen