MS Windows
briani 27239
Spil som ikke virker under XP
Fra : Gunnar007

Dato : 09-04-05 11:15

Jeg prøver at få sønnikes spil (pixeline) til at fungere under xp.

Dette lader sig imidlertid ikke gøre.. Iflg Pixeline's side, kan man ikke
køre alle spil under xp.

Jeg syntes at have læst en gang om noget software man lagde ind i xp, som
kunne vise win98 i et vindue..
Husker jeg helt galt, eller også er det jo at reformatere, lave to
partioner, og ligge 98 på den første og xp på den anden, så får jeg
multiboot.

Software løsningen virker nemmere..

Hilsen G

Fra : -=- JF -=-

Dato : 09-04-05 14:39

"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg prøver at få sønnikes spil (pixeline) til at fungere under xp.
>
> Dette lader sig imidlertid ikke gøre.. Iflg Pixeline's side, kan man ikke
> køre alle spil under xp.

Højreklik på genvejen til Pixelline.
Vælg fanebladet "kopatabilitet"
Sæt hak i øverste valgmulighed, og vælg windows 98 i drop-down menuen.
Jeg mener (men er ikke sikker) at du også skal vælge 640x480 samt 256
farver.

--
Mvh John

-=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-

Fra : Gunnar007

Dato : 09-04-05 15:01

"-=- JF -=-" <Xjfrandsen@Xgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sæt hak i øverste valgmulighed, og vælg windows 98 i drop-down menuen.
> Jeg mener (men er ikke sikker) at du også skal vælge 640x480 samt 256

Virker desværre ikke. Har prøvet det inden jeg postede !

Hilsen G

Fra : -=- JF -=-

Dato : 09-04-05 15:29

"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> Virker desværre ikke. Har prøvet det inden jeg postede !

Ærgeligt... og sært!
Virkede på ungernes XP-maskine da de spillede Pixelline

Fra : Gunnar007

Dato : 10-04-05 07:34

> "Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Ærgeligt... og sært!
> Virkede på ungernes XP-maskine da de spillede Pixelline

Måske et af de nyere Pixeline spil virker.. Jeg må købe det sidste nye og
se.

Tak for hjælpen

Hilsen G

Fra : Poul Erik

Dato : 10-04-05 09:09

On Sun, 10 Apr 2005 08:33:51 +0200, "Gunnar007" <007c@teamsos.dk>
wrote:

>"-=- JF -=-" <Xjfrandsen@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

>Måske et af de nyere Pixeline spil virker.. Jeg må købe det sidste nye og
>se.

Jeg har fået et af de første (hvis ikke det første) til at virke hos
en bekendt der har en datter der passer i spillets målgruppe.

Det er på en XP 2600, G-force 5200, 512 MB RAM og XP styresystem.
Det virkede faktisk uden jeg gjorde noget særligt, ud over at vløge
95/98 og 640-800 og 256 farver i program kompabilitet.

Så det burde virke.

Det var dog en ny installeret PC og fuld opdateret.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 10:38

Gunnar007 wrote:
> Måske et af de nyere Pixeline spil virker.. Jeg må købe det sidste
> nye og se.

Alle Pixeline-spillene har kørt fint her i XP - også de allerførste, som
mine yngste stadig kan finde på at spille en gang imellem.

Det vigtigste er vist ikke kompatibilitets-indstilling - men at grafikken
bliver sat til 256 farver.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-04-05 11:29

Jan Vestergaard wrote:
> Det vigtigste er vist ikke kompatibilitets-indstilling - men at
> grafikken bliver sat til 256 farver.

På desktoppen eller i selve spillet? Evt. begge steder?

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 12:39

Per Nielsen wrote:

> På desktoppen eller i selve spillet? Evt. begge steder?

Desktoppen - jeg mener ikke, at det kan sættes i spillene, da de slet ikke
virker, hvis der køres med mere end 256 farver.

Jeg sætter det i genskaber for genvejen, så spillet starter i 256 farver -
og så kører de her.

Jeg har dog så også et par andre spil, der ikke gør - det er vist et med Tin
Tin og et med Asterix, så det er ikke alt, der kører i XP........

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-04-05 14:30

Jan Vestergaard wrote:
> Desktoppen - jeg mener ikke, at det kan sættes i spillene, da de slet
> ikke virker, hvis der køres med mere end 256 farver.

Jeg kan heller ikke lige huske det, det er nogle år siden min datter har
spillet Pixeline

> Jeg sætter det i genskaber for genvejen, så spillet starter i 256
> farver - og så kører de her.

Hvordan gør du det?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-04-05 17:46

Per Nielsen wrote:
> Hvordan gør du det?

Højreklik på¨genvejen til spillet

Vælg Egenskaber

Vælg Kompatibilitet

Sæt hak ved kør med 256 farver

Sæt hak ved kør i 640x480 (den er ikke nødvendigt - men ellers kører den kun
i et lille vindue i stedet for hele skærmen)

Resten skal der ikke pilles ved - her - men jeg ved ikke om der er forskel
på grafikkort eller anden hardware, der også spiller ind ?

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-04-05 19:04

Jan Vestergaard wrote:
> [...]
> Sæt hak ved kør i 640x480 (den er ikke nødvendigt - men ellers kører
> den kun i et lille vindue i stedet for hele skærmen)

Arghh, det kunne jeg jo selv hurtigt have checket Jeg troede man skulle
tilføje noget i Destination under Genvej, men så ved jeg da det til en anden
gang.

> Resten skal der ikke pilles ved - her - men jeg ved ikke om der er
> forskel på grafikkort eller anden hardware, der også spiller ind ?

Det ser ud til at være det samme her (GeForce 6800GT).

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-04-05 20:13

> [...]
>
> Resten skal der ikke pilles ved - her - men jeg ved ikke om der er forskel
> på grafikkort eller anden hardware, der også spiller ind ?

Jo, netop. De fleste tft skærme kan ikke køre med 640 x480 i opløsning. Det
laveste er 800x600

Kurt

Fra : Poul Erik

Dato : 10-04-05 20:32

On Sun, 10 Apr 2005 21:13:23 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

>Jo, netop. De fleste tft skærme kan ikke køre med 640 x480 i opløsning. Det
>laveste er 800x600

Den PC, jeg satte spillet op på, har en TFT skærm (en Xerox 17" - kan
ikke huske modellen), og det virkede fint.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : -=- JF -=-

Dato : 10-04-05 21:30

> Måske et af de nyere Pixeline spil virker.. Jeg må købe det sidste nye og
> se.

Det er efterhånden 2-3 år siden at ungerne gad at spille Piselline, så det
var absolut ikke en nyere udgave

Fra : jda^fx

Dato : 09-04-05 15:22

On Sat, 9 Apr 2005 12:15:09 +0200, Gunnar007 wrote:

> [...]
> Husker jeg helt galt, eller også er det jo at reformatere, lave to
> partioner, og ligge 98 på den første og xp på den anden, så får jeg

Der er den snavsede og ikke særlig elegante måde, men den virker måske.
Hvis du finder den folder hvor spillet ligger i og så den exefil der
starter spillet. Hvis du så åbner notepad Start -> skriv notepad og skriv
så:
C:\WINDOWS\system32\command.com filnavn.exe
hvor filnavn.exe er navnet på den .exe fil der starter spillet. Gem det så
som pixeline.bat i folderen hvor spillet ligger, og dobbeltklik på den.
Hvis det virker kan du højklikke -> send til skrivebord. Ikke særlig
elegant, men hvis det virker er det værd at forsøge
--
jda^fx

Fra : Gunnar007

Dato : 10-04-05 07:33

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> elegant, men hvis det virker er det værd at forsøge

Desværre virker det ikke.
Fejlen lyder "den angivne COMMAND-søgemappe er forkert"

Pixeline er ikke vist ikke et dos spil..

Hilsen G