MS Windows
briani 27239
ntfs til fat 32 / og deling Help
Fra : Robert \(-:

Dato : 08-04-05 16:27

Jeg har en pc med xp og ntfs (80gb disk) den vil jeg gerne have formateret
og lavet om til fat 32 windows 98
og dele hardisken 20 - 20 - 20 - 20gb...

Hvodan kan jeg gøre det ??

Håber på hjælp , og på forhånd tak

Hilsen Robert

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-04-05 16:38

Robert (-: wrote:
> Jeg har en pc med xp og ntfs (80gb disk) den vil jeg gerne have
> formateret og lavet om til fat 32 windows 98
> og dele hardisken 20 - 20 - 20 - 20gb...
> Hvodan kan jeg gøre det ??

Boot fra Win 98 - kør Fdisk - slet den store partition og opret 4 på hver 20
gb i stedet.

Formatter dem og installer Windows 98.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Robert \(-:

Dato : 08-04-05 16:57

Hej tak for svaret , har lige prøvet men jeg har lidt af et problem jeg kan
ikke
lave en startdiskette det vil min (Den anden pc der er 98 på)computer ikke
gå med til. kan det laves på en anden måde evt ??

-----------------------CUT---------------------

Fra : Filip

Dato : 08-04-05 16:57

> lave en startdiskette det vil min (Den anden pc der er 98 på)computer ikke
> gå med til. kan det laves på en anden måde evt ??

Prøv :

http://www.bootdisk.com/

Filip

Fra : Robert \(-:

Dato : 08-04-05 17:02

Hejsa tak for det , det vil jeg prøve så (-:

---------------------CUT-------------------

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-04-05 17:58

Robert (-: wrote:
> Hejsa tak for det , det vil jeg prøve så (-:

Ja - der er fin, der kan du finde bootdisk til stort set alt.

Der er også lidt godt læsestof: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
;.)

Fra : Filip

Dato : 08-04-05 16:55

Må man spørge hvad formål du gerne vil opnå med en 98 maskine istedet for
XP?

Filip

Fra : Robert \(-:

Dato : 08-04-05 17:06

Ja det er stort set fordi jeg har det bedre med win 98 , jeg syntes den er
nemmere
at finde rundt i, bla med instillinger og at det der
så stort set kun derfor syntes jeg, at jeg har lidt mere "kontrol" over 98

hilsen Robert (-:

Fra : Filip

Dato : 08-04-05 19:18

> [...]
> at finde rundt i, bla med instillinger og at det der
> så stort set kun derfor syntes jeg, at jeg har lidt mere "kontrol" over 98

Ja ja. Hver sin smag, selv om jeg nu nødig vil af med XP efterhånden. Jeg
elsker alle de finurligheder findes i XP, og at alle drivere som regl er
fukntionelle. Men til dit forsvar vil jeg da gerne sige at det tog mig 2 år
før jeg blev tilfreds med at bruge XP.

Filip

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-05 09:04

Robert (-: skrev:

> Ja det er stort set fordi jeg har det bedre med win 98 , jeg syntes
> den er nemmere
> at finde rundt i, bla med instillinger og at det der

Så er det nok Windows 2000 du skal kigge på. Tingene ligner meget godt
98, men den er lige så stabil som XP.

Fra : jda^fx

Dato : 09-04-05 14:48

On Fri, 8 Apr 2005 18:05:43 +0200, Robert (-: wrote:

> [...]
> at finde rundt i, bla med instillinger og at det der
> så stort set kun derfor syntes jeg, at jeg har lidt mere "kontrol" over 98

Sådan lissom når man finder ud af, at der ikke længere bliver udviklet på
software til den så man er nødt at finde sig i de ældre udgaver. Også af AV
og firewall. Og når den fryser med jævne mellemrum, eller når man vil lave
lidt netværk og bare må erkende at det er den grundliggende ikke egnet til.
Hvis man ikke bryder sig om XP så gå efter w2k som Jesper skriver. Det er
nok det mest stabile MS har lavet i meget lang tid, selv om XP efter SP2 er
kommet godt med.

--
jda^fx

Fra : Robert \(-:

Dato : 09-04-05 23:48

> [...]
> nok det mest stabile MS har lavet i meget lang tid, selv om XP efter SP2

Okay det kunne da godt være at jeg skulle prøve win 2000 istedenfor
og se om jeg bliver mere glad for den..

hilsen Robert