MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Undgå meddelelse om USB-højhastighedsenhed
Fra : Søren Midtiby

Dato : 08-04-05 09:05

Hej Gruppe.

Hvordan slipper jeg af med meddelelsen om "USB-højhastighedsenhed tilsluttet
en langsom hub...", når jeg tilslutter
min Kingston Datatraveller?
Windows selv tilbyder jo ikke nogen måde at komme af med den på.

Jeg kan godt leve med hastigheden som den er.

mvh
Søren Midtiby

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 08-04-05 15:29

> [...]
> Datatraveller?
> Windows selv tilbyder jo ikke nogen måde at komme af med den på.

Jeg fik samme melding, men slap af med den. Jeg tror, at jeg fik sat flueben
i "Don't tell me about USB errors" i egenskaber for USB Host Controller,
fanebladet Avanceret. Jeg tror, man kan komme ind til den via fejlbeskeden.

> Jeg kan godt leve med hastigheden som den er.

Det kunne jeg også, men nu har jeg skiftet en masse hardware ud og vil
egentlig gerne genetablere, at jeg får en fejlmeddelelse, hvis det ikke
kører på høj hastighed. Jeg kan ikke erindre at have justeret indstillinger
tilbage, så jeg ved ikke, om WinXP har fundet ud af, at jeg har skiftet
portene ud til USB2.0.

Hvis du finder andre måder at slå fejlbeskeden fra på, må du meget gerne
give besked. Jeg vil i hvert fald gerne sikre mig, at mine indstillinger er
tilbage til fejlbeskederne.

- Mickel

Fra : Søren Midtiby

Dato : 09-04-05 10:49

Jeg har kigget i Enhedshåndtering under USB-controllere og så kigget på
egenskaberne for samtlige elementer.

Jeg fandt ikke noget brugbart.

Hvor kan det ellers være?

Jeg har også prøvet at komme ind via fejlmeddelelsen, uden held. (man kan
klikke på den eller lukke den, ikke andet)

Ved du hvad fejl-meddelelsen hedder på engelsk, så kunne vi søge efter den
på nettet?

mvh

Søren

Fra : JF

Dato : 09-04-05 11:49

"Søren Midtiby" <soren@_slettes_midtiby.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kigget i Enhedshåndtering under USB-controllere og så kigget på
> egenskaberne for samtlige elementer.
>
> Jeg fandt ikke noget brugbart.

I min XP pro, under enhedshåndtering/USB-controllere, er der en USB2 udvidet
værtscontroller med en "Avanceret" fane hvor der kan sættes flueben ved
"Fortæl mig ikke om USB-fejl"

Ved ikke om det kan hjælpe

Hilsen Jens

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 09-04-05 14:24

> I min XP pro, under enhedshåndtering/USB-controllere, er der en USB2
> udvidet værtscontroller med en "Avanceret" fane hvor der kan sættes
> flueben ved "Fortæl mig ikke om USB-fejl"

Det lyder også som den, jeg refererede til.

Men nu siger du "USB2 udvidet værtscontroller"... Jeg har et punkt, der
hedder "Universal Serial Bus controllers", som folder sig ud i de seks
underpunkter:
- Standard Ebhanced PCI to USB Host Controller
- Standard Open HCD USB Host Controller
- Standard Open HCD USB Host Controller
- USB Root Hub
- USB Root Hub
- USB Root Hub

Det er ved de tre første, jeg kan finde muligheden for at sætte flueben i
"Don't tell me about USB errors".

Når jeg ikke har noget, der hedder noget med USB2 eller udvidet (bortset fra
PCI to USB), kan det så tyde på, at min computer ikke har fundet ud af, at
jeg har USB2-porte i bundkortet?

- Mickel

Fra : Ole C

Dato : 09-04-05 15:12

Mickel Hedemand skrev blandt andet:

> [...]
> - USB Root Hub
>
> Det er ved de tre første, jeg kan finde muligheden for at sætte
> flueben i "Don't tell me about USB errors".

Og det kan du så gøre.

> Når jeg ikke har noget, der hedder noget med USB2 eller udvidet
> (bortset fra PCI to USB), kan det så tyde på, at min computer ikke
> har fundet ud af, at jeg har USB2-porte i bundkortet?

Nej.

--
vh
Ole C

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 09-04-05 21:30

Ole C wrote:

> Og det kan du så gøre.

Det ville være en skidt idé, for _jeg_ ønsker netop at få fejlbeskeden.
Det er Søren, der tvært imod gerne vil af med dem.

> Nej.

Er der en fidus, så jeg kan være sikker på, at mine USB-porte kører på
USB2.0-standard?

- Mickel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-04-05 21:40

Mickel Hedemand <mickel@FISK.DETTE.VÆKset.auc.dk> wrote:

>Når jeg ikke har noget, der hedder noget med USB2 eller udvidet (bortset fra
>PCI to USB), kan det så tyde på, at min computer ikke har fundet ud af, at
>jeg har USB2-porte i bundkortet?

Når du får meddelsen i <subj> er det netop fordi dine USB-porte ikke
kører i den hurtige USB2 tilstand, men i den gamle langsomme USB1.

Det bedste du kan gøre for at undgå meddelsen er nok at installere USB2
driveren til bundkortet / USB-controlleren

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 09-04-05 23:07

> Når du får meddelsen i <subj> er det netop fordi dine USB-porte ikke
> kører i den hurtige USB2 tilstand, men i den gamle langsomme USB1.

Jeg ser, at du ikke har nået at læse mit svar til Ole C. fra kl. 22:30. Jeg
har nærmest det modsatte problem af Søren, der startede tråden.

Undskyld til alle (især Søren) at jeg på denne måde fik rodet min egen
problemstilling ind i Sørens tråd!

- M

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 09-04-05 14:31

Søren Midtiby wrote:

> Jeg har kigget i Enhedshåndtering under USB-controllere og så kigget på
> egenskaberne for samtlige elementer.

Jeg antager, at det er Computer Management -> Device Manager eller
tilsvarende, vi snakke om her.

> Jeg fandt ikke noget brugbart.

Besynderligt. Har de ikke fanebladet "Avanceret"?

Hvilket styresystem kører du?

> Jeg har også prøvet at komme ind via fejlmeddelelsen, uden held. (man kan
> klikke på den eller lukke den, ikke andet)

Og hvis man klikker på den..?

> Ved du hvad fejl-meddelelsen hedder på engelsk, så kunne vi søge efter den
> på nettet?

Jeg kan ikke helt huske det så godt, at det er værd at søge efter. Og tro
mig, jeg har brugt mangen en time på at søge. Men det lyder som om, at
fejlmeddelelsen er nogenlunde direkte oversat. Det var noget i stil med
"HIGH SPEED-USB device plugged into nonHIGH SPEED-USB port" og en forklaring
på, at det stadig ville virke, men på nedsat hastighed.

- Mickel

Fra : Søren Midtiby

Dato : 10-04-05 10:57

> Jeg antager, at det er Computer Management -> Device Manager eller
> tilsvarende, vi snakke om her.

> Besynderligt. Har de ikke fanebladet "Avanceret"?

Jo, det har de, og det virker nu!

Jeg havde overset det.

TAK for hjælpen! Tak for den spændende diskussion til alle.

mvh

Søren Midtiby