MS Windows
briani 27239
Kommando i stifinder
Fra : Morten Koch

Dato : 07-04-05 15:46

Hej HG.

Når man åbner XP-stifinderen og vælger sit USB web-kamera, så kan man uden
videre knipse et billede
vha. et punkt i venstre menu.
Kan man fyre den pågældende kommando af i et scribt eller evt. et
scheduleret job ("Planlagt opgave") ??
Hvordan finder jeg ud af hvad den pågældende kommando hedder ??

Mvh Morten

Fra : ///M

Dato : 07-04-05 16:14

Morten Koch wrote:
> [...]
> scheduleret job ("Planlagt opgave") ??
> Hvordan finder jeg ud af hvad den pågældende kommando hedder ??

Der findes flere programmer der kan monitorere hvilke processer der kører på
en pc. Jeg mener et af dem hedder "Process Explorer" og er fra SysInternals
(gratis) - Det kan højst sandsynligt hjælpe dig med at finde processen der
startes når du trykker på knappen.

///M

Fra : Morten Koch

Dato : 07-04-05 17:25

> [...]
> SysInternals (gratis) - Det kan højst sandsynligt hjælpe dig med at finde
> processen der startes når du trykker på knappen.

Tak, - det lyder som det værktøj jeg leder efter.
Bare ærgeligt at beskeden "Procexp.exe er ikke et gyldigt Win32-program"

Hvad gør man så ??

Nu skal jeg lige forsøge en genstart når maskinen bliver ledig

Morten

Fra : Morten Koch

Dato : 07-04-05 17:39

Åhhhh....

programmet er måske CPU-specifikt.
Det hjalp ihvertfald da jeg fandt en version der IKKE hed noget med *amd*

Mvh Morten

Fra : ///M

Dato : 08-04-05 11:47

Morten Koch wrote:
> Åhhhh....
>
> programmet er måske CPU-specifikt.
> Det hjalp ihvertfald da jeg fandt en version der IKKE hed noget med
> *amd*

Nemmerlig! :)

///M