MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Xp med SP1
Fra : Henrik Asving

Dato : 03-04-05 22:39

Hejsa

Jeg oplever tit at min maskine begynder at hænge, og ikke rigtigt kommer
videre. Den starter fint op, men efter nogen tid stopper den og kan ikke
åbne programmerne.

Jeg har prøvet at opdatere med SP2, men så kan jeg ikke komme på nettet
eller bruge mailprogram.

Nogen forslag..?

Mine systemoplysniger:

ASUS P4P800-E Deluxe m. Intel 865PE Chipset
Intel Pentium 4 2533 Mhz CPU
1 Gb RAM (PC3200 400Mhz)
80 Gb HD
GeForce 5600FX GFX kort
WinXP SP1

Regards
Henrik

Fra : Lyrik

Dato : 04-04-05 00:01

"Henrik Asving" <hasving@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen forslag..?
>
> Mine systemoplysniger:
>
> ASUS P4P800-E Deluxe m. Intel 865PE Chipset

+++++++++++++++++++++++++
Hardwarefejl? Ramfejl? Harddiskfejl eventuelt beskadigede sektorer?
Dog havde jeg en maskine som lavede den slags knuder uden hardwarefejl.
Efter at have konstrueret en XP med servicepack 2 ved hjælp af "slipstream"
hvorefter jeg nyinstallerede, så satte den sig på plads.

Men jeg ville først prøve med total scandisk af hele disken og hvis der ikke
var bid, så prøve at tage nogle ramblokke ud på skift.

Hilsen
Jens

Fra : jda^fx

Dato : 04-04-05 00:07

On Sun, 3 Apr 2005 23:38:44 +0200, Henrik Asving wrote:

> [...]
>
> Nogen forslag..?
>
> Mine systemoplysniger:
>
> ASUS P4P800-E Deluxe m. Intel 865PE Chipset

Uden at virke for skråsikker så vil jeg ud fra dine oplysninger foreslå dig
at at opdatere til de nyeste drivere til dit hardware. Der er ikke noget i
den konfiguration der gør at SP2 ikke burde fungere. Og så holde øje med om
der kommer nogen konflikter mellem en eventuel firewall du har installeret
og Windows egen firewall efter installation af SP2, derfor måske problemet
med at få nettet til at fungere. Og hvis du ikke bruger det, så skal du
være helt sikker på at wi-fi funktionerne er slået fra. Sådan noget kan
sagtens lave ged i ens instilllinger. Og så skal du være opmærksom på om
processor og grafikkort holder temperaturen og ikke bliver for varme.
--
jda^fx

Fra : Henrik Asving

Dato : 05-04-05 15:40

Og så skal du være opmærksom på om
> processor og grafikkort holder temperaturen og ikke bliver for varme.

Min CPU holder en temp på 18 grader når den kun er i Windows (oplyst via
ASUSProbe)
Men det kunne tænkes at man skulle kigge idt på sit GFX kort. Køleren kører
godt nok, ganske fint, men man kan ikke vide sig sikker.....

Fra : ///M

Dato : 05-04-05 16:28

Henrik Asving wrote:
> Og så skal du være opmærksom på om
>
> Min CPU holder en temp på 18 grader når den kun er i Windows (oplyst

CPU temp på 18 grader?? Har du vandkøling el.lign på? Ellers er det nok
snarere lufttemperaturen i kabinettet, selvom det også lyder lavt!

-
Mvh
///M

Fra : hcma

Dato : 04-04-05 10:52

> [...]
> Hejsa
>

> Jeg har prøvet at opdatere med SP2, men så kan jeg ikke komme på nettet

Manglende internet:

Denne opdatering hjælper med at løse et problem på computere, der kører
Windows XP Service Pack 2. Programmer, som opretter forbindelse til
IP-adresser i tilbagekoblingsadresseintervallet, virker måske ikke som
forventet, og du kan modtage en fejlmeddelelse om, at du ikke kan oprette
forbindelse. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret
denne opdatering

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
m v h
hc

Fra : hcma

Dato : 04-04-05 10:53

> [...]
>
> Jeg oplever tit at min maskine begynder at hænge, og ikke rigtigt kommer
> videre. Den starter fint op, men efter nogen tid stopper den og kan ikke

Havde du renset dit pc totalt for spyware, inden du lagde SP2 ind?
Har du mere end een firewall?
m v h
hc

Fra : Henrik Asving

Dato : 05-04-05 15:36

> Havde du renset dit pc totalt for spyware, inden du lagde SP2 ind?

PCen var reinstalleret, grundet nyt bunrdkort, samt rokering af harddisk
med en ekstern.

> Har du mere end een firewall?

Nej, jeg bruger Windows egen, altså den der tilbydes med SP2.

> m v h
> hc

Generelt kan jeg oplyse at maskinen som beskrevet, er reinstalleret. Efter
endt installation kunne jeg komme på nettet. Men efter installering af SP2
og en lille genstart, bingo, kunne jeg ikke bruge nettet overhovedet.
Ingengang MSN kunne få tilladt access. Jeg prøvede mig frem med diverse
indstillinger i Sikkerhedscenteret (ikke 100% det hedder det i SP2), og uden
resultat.

Derfra fjernede jeg SP2 og opdaterede min driver til LAN porten på
bundkortet, samt hente den seneste opdatering til Chipsettet... Men uden
held.

Samtidigt kan jeg oplyse at bundkort samt RAM er spritnye..

Regards
Henrik