MS Windows
briani 27239
Antivirus opdages ikke af WinXP
Fra : Ukendt

Dato : 02-04-05 00:17

Hej, I kloge hoveder.
Måske kan nogen hjælpe med et lille problem?
Jeg har WinXP med SP 2 og EZ Antivirus fra Computer Associates. Anti-virus
er installeret og fungerer, opdaterer fint osv. MEN WinXP viser den lille
røde klat nede i højre hjørne, og gør opmærksom på, at min computer er i
fare, grundet ingen anti-virus.

Jeg er lige flyttet til en nyere PC - har haft samme problem på den gamle,
men ved gen-installation af anti-virus blev den opdaget. Det har jeg også
prøvet på den nye - uden resultat.

Nogen, som har et konstruktivt forslag - eller skal jeg bare bede WinXP on
at negligere anti-virus status?

På forhånd tak
Hilsen
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-05 05:03

Er du sikker på at du har installeret den nyeste version, - 7 X?
De er jo holdt op med at supporte alle tidligere udgaver..
Benyt evt. "Ask Sammy".

Har aldrig haft problemer med EZ i nogen af Windåzerne, heller ikke SP2.

Mvh. Finn

Fra : Drus

Dato : 02-04-05 12:16

"Finn Holbek" <fholbek"skrivsnabela"tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh. Finn
>

> Jeps - det er nyeste version - (7.0.6.7) og lige hentet. Opdaterer iøvrigt
Hilsen
Drus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-04-05 08:24

Den 02-04-05 01.16 skrev Drus følgende:

> [...]
> røde klat nede i højre hjørne, og gør opmærksom på, at min computer er i

Den kommer også, når man har installeret et anti-virusprogram som
Windows ikke genkender. Enten fordi det er et lille firma, der ikke har
kunnet leve op til Microsofts krav (betaling?), eller fordi det er en
ældre version af programmet, der ikke lever op til kravene.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Gunnar

Dato : 02-04-05 10:24

Hej.
Hvis du ved at dit antivirus virker, så gå til sikkerhedscenteret i
kontrolpanel
Og i venstre side kan du vælge hvordan sikkerhedcentret skal vise advarsler
og der slår du det fra.
Gunnar

Fra : Drus

Dato : 02-04-05 12:18

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kontrolpanel
> Og i venstre side kan du vælge hvordan sikkerhedcentret skal vise

Hej Gunnar
Jeg går ud fra, at det virker, men jeg kan jo ike være sikker! Det har ikke
fanget nogen virus endnu, men jeg har måske ikke været udsat endnu. Det
scanner fint og opdaterer også. Men den røde klat gør mig lidt usikker!

Hilsen
Drus

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-05 12:11

Drus skrev:

> [...]
> har ikke fanget nogen virus endnu, men jeg har måske ikke været udsat
> endnu. Det scanner fint og opdaterer også. Men den røde klat gør mig

Er det ikke bare Isafe der ikke loader når
du starter maskinen?

Det er ofte problemet når du får "den røde klat" :)

--
Otto Pæd

Fra : Drus

Dato : 03-04-05 13:47

"Otto Pæd" <not> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare Isafe der ikke loader når
> du starter maskinen?
>
> Det er ofte problemet når du får "den røde klat" :)
>

> --
> Otto Pæd

Det var et forsøg værd - men Nej - den kører, såvidt jeg kan se i listen
over aktive processer.
Hilsen
Drus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-05 22:00

Drus skrev:

> Jeg går ud fra, at det virker, men jeg kan jo ike være sikker! Det

Test med Eicar

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 07-04-05 17:44

> Test med Eicar

Ja, se det siger jo ikke så meget for dem, der ikke kender den. Et link
ville nok hjælpe: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#scannertest

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 10:56

Mickel Hedemand skrev:

> Ja, se det siger jo ikke så meget for dem, der ikke kender den. Et
> link ville nok hjælpe:

Google ?

Fra : Drus

Dato : 02-04-05 12:14

> [...]
> leve op til Microsofts krav (betaling?), eller fordi det er en ældre
> version af programmet, der ikke lever op til kravene.

Firmaet er Computer Associates - og de er Microsoft partner, så det kan ikke
være det. Og det er nyeste version (7), som jeg lige har hentet.

Forresten virker det udmærket på den gamle computer - med samme programmer.

Hilsen
Drus