MS Windows
briani 27239
Harddisk Crash
Fra : Tim Hesthaven

Dato : 01-04-05 20:33

Så skete det utænkelige, min harddisk crashede for et par dage siden (siger
underlige lyde og siger melder under opstart at windows filer mangler. Har
erhveret mig en ny, problemet er at jeg selvfølgelig har nogle vigtige
dokumenter på den gamle.
Har installeret WinXP på den nye og havde håbet på at jeg kunne tilkoble den
gamle og kopiere filerne over. Men windows kan slet ik finde den gamle disk.
Den ses af bios under opstart og håber derfor at det måske kan lade sig gøre
at finde dokumenterne via dos. Problemet er at disken kører med NTFS
filsystem.

Nogen der har en eller flere gode ideer til hvordan jeg redder alle mine
dokumenter?

Mvh
TiM

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 20:48

On Fri, 1 Apr 2005 21:33:24 +0200 skrev "Tim Hesthaven" <Tim
Hesthaven@hotmail.com> .

>Nogen der har en eller flere gode ideer til hvordan jeg redder alle mine
>dokumenter?

Jada....du henter din backup frem og henter det du mangler. Da den er NFTS
formateret, er det tvivlsomt om du på nogen måde kan hente noget fra den.

Tid til tudekiks ?

VH Martin Østerberg

Fra : jda^fx

Dato : 01-04-05 21:05

On Fri, 01 Apr 2005 21:48:19 +0200, Martin Østerberg wrote:

> [...]
> formateret, er det tvivlsomt om du på nogen måde kan hente noget fra den.

Rigtige mænd tager ikke backup, de græder meget

--
jda^fx

Fra : Henning

Dato : 01-04-05 20:54

On Fri, 1 Apr 2005 21:33:24 +0200, "Tim Hesthaven" <Tim
Hesthaven@hotmail.com> wrote:

> [...]
>filsystem.
>
>Nogen der har en eller flere gode ideer til hvordan jeg redder alle mine

Disken er sikkert ikke godkendt til dit nye XP. Gå i Diskmanager - kan
du se disken der? Hvis ja, kan du højreklikke og importer den (kan
ikke huske hvad det hedder, men det er vist noget i den retning?)

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : jda^fx

Dato : 01-04-05 21:04

On Fri, 01 Apr 2005 21:54:11 +0200, Henning wrote:

> Disken er sikkert ikke godkendt til dit nye XP. Gå i Diskmanager - kan
> du se disken der? Hvis ja, kan du højreklikke og importer den (kan
> ikke huske hvad det hedder, men det er vist noget i den retning?)

'Denne computer' -> højreklik og vælg administrer -> Diskhåndtering

Men jeg tror det er på tide at du får fat i et program til at kopiere
disken. Norton Ghost eller Symantec Disk image f.eks. (lad det ikke være
sagt at jeg har sagt noget pænt om et Symantec produkt)

--
jda^fx

Fra : pwee

Dato : 01-04-05 20:51

"Tim Hesthaven" <Tim Hesthaven@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> NTFS filsystem.
>
> Nogen der har en eller flere gode ideer til hvordan jeg redder alle mine

her er hvad du kan prøve..
http://www.ntfs.com/google-adv.htm

//peewe

Fra : JF

Dato : 04-04-05 20:43

> [...]
> NTFS filsystem.
>
> Nogen der har en eller flere gode ideer til hvordan jeg redder alle mine

Du har naturligvis sikret dig at begge harddiske ikke står som 'master' og
er på samme kabel ?
For ellers ku det jo bare være derfor du ikke kan se mere end den ene.
Hilsen Jens