MS Windows
briani 27239
SVCHOST.EXE på 99%
Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 18:20

Det bør være denne her nyhedsgruppe, da ingen andre svarer i de andre.
Desuden er det et windows problem.
Spørgsmålet er om, der er et fix fra MS på vej ?

Mit problem er ikke enestående ved søgning på google. Jeg har ikke fundet
løsning, men jeg har fundet ud af, at mange har problemet.
Hele klart noget Microsoft sjusk.

Mit problem:
------------------------------

Min CPU-brug kører på 100% selv om jeg ikke bruger computeren til andet end
at skrive denne her email.

Jeg kan se under Windows jobliste og processer, at en "SVCHOST.EXE" bruger
"99%".

Jeg oplever også dette ske, når jeg booter computeren, og ikke bruger den.

Kører Win xp sp2 med alle opdateringer.

Hvis jeg forsøger at afslutte processen i task manager, så fryser det hele
fast og jeg kan kun afbryde computeren ved at tage strømmen.

Håber I kan hjælpe.

/W

Fra : Henrik Sahl

Dato : 01-04-05 18:26

"Wjevtjenovic" <ingen> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg forsøger at afslutte processen i task manager, så fryser det hele
> fast og jeg kan kun afbryde computeren ved at tage strømmen.

Prøv at kør lidt antispyware og noget antivirus, det er en process der er
udsat for disse ting.

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 18:34

> Prøv at kør lidt antispyware og noget antivirus, det er en process der er
> udsat for disse ting.

Jeg kører Panda Antivirus titanium og MS antispyware og Ad-aware SE

Jeg har en virusfri computer, er jeg ret sikker på.

Ingen bedre bud ?

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 18:46

> Jeg har en virusfri computer, er jeg ret sikker på.

Skulle jeg da mene, da mine programmer ikke rapporterer noget, og da der
ikke er andet mystisk galt....

Kan det ikke være en windows konflikt mellem nogle programmer eller settings
?

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 01-04-05 19:19

Eller noget sikkerhedssjusk...

> Prøv at kør lidt antispyware og noget antivirus, det er en process der er
> udsat for disse ting.

Lyder som en god idé, for via en google-søgning på "SVCHOST.EXE network
service" (prøvede at lære lidt om to af mine egne processer), fandt jeg
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.welchia.worm.html

Mvh. M