MS Windows
briani 27239
Logitech QuickCam Pro 4000 - billedet lagg~
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 31-03-05 20:33

Hej NG,

O/S: Windows XP SP2 (UK).
Webcam-drivers: v8.4.1
Link: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=18611

Jeg har netop købt mig et Logitech QuickCam Pro 4000 og satte det
problemetfri til mit system i går.

Det kørte perfekt, men så her i dag da jeg skulle bruger det via Messenger
begyndte billedet at lagge og gå meget langsomt.

Dette problem havde jeg slet ikke i går - hverken i Messenger eller andre
programmer. Her i dag er det så galt i samtlige programmer.

Jeg prøvede så at re-install drivers og det hjalp tilsyneladende, men nu er
den så begyndt at lagge igen.

Hvad kan der dog være galt?

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Per

Dato : 31-03-05 21:06

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>

> Jeg prøvede så at re-install drivers og det hjalp tilsyneladende, men nu
> er den så begyndt at lagge igen.
>
> Hvad kan der dog være galt?

Hej Glenn!

Det er godt nok lidt OT for denne gruppe, men jeg forsøger alligevel.

Jeg tror du har kommet til at slå lavlysfilteret til inde i Logitech
indstillingerne.

åbn qiuck capture - klik på den lille knap til helt venstre under billedet
(den knap der er ved siden af opløsningen) - kameraindstillinger - fjern
flueben ved lavlysfilteret.

mvh. Per!

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 31-03-05 21:26

Hej Per,

> [...]

> billedet (den knap der er ved siden af opløsningen) -
> kameraindstillinger - fjern flueben ved lavlysfilteret.

Det er PEFEKT! Tusind tak!

Hvor kan man dog blive så glad, når nogen kan hjælpe så hurtigt.

Hvad skal det så bruges til, når det lagger sådan?

Fra : Per

Dato : 31-03-05 22:15

> Hej Per,

> Det er PEFEKT! Tusind tak!
>
> Hvor kan man dog blive så glad, når nogen kan hjælpe så hurtigt.
>
> Hvad skal det så bruges til, når det lagger sådan?

Ja - det er godt at vi kan hjælpe hinanden

Det er beregnet til når der er svagt lys - så kører den lidt langsommere
færre frames, men med lysforstærkning.

Jeg har det permanent slået fra - netop pga. "lag"

Hygge fra Per!

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 03-04-05 21:48

Hej Per,

> Jeg har det permanent slået fra - netop pga. "lag"

Hvordan slår du den fra permanent? Hver gang jeg starter min PC på ny kan
den godt lide at enable "Low Filter" og så skal jeg manuelt ind og slå det
fra hver eneste gang.

Nogen løsning på det?

Fra : Per

Dato : 06-04-05 11:18

> [...]
> den godt lide at enable "Low Filter" og så skal jeg manuelt ind og slå det

Hmm!

Desværre ikke nogen konkrete løsninger.

Kan kun sige at den godt kan "huske" indstillingen hos mig.

Jeg har i øvrigt også slået face-tracking fra.

Du husker at sige OK til indstillingen?

Mvh. Per!

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 06-04-05 17:28

Hej Per,

> Kan kun sige at den godt kan "huske" indstillingen hos mig.

Hmm, underligt at den ikke kan huske den indstilling hos mig.

> Jeg har i øvrigt også slået face-tracking fra.

Har jeg også...

> Du husker at sige OK til indstillingen?

Ja, selvfølgelig. Det er ikke altid, at den enabler "low filter", men det
sker oftest .