MS Windows
briani 27239
Tastatur og XP
Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-05 11:26

Efter at ahave fået lagt XP ind har jeg fået et nyt problem.
Nogen gange, ikke hver gang, så er der byttet om på alle
taster. F.eks. Bliver backspace til "9". Det er godt nok
skide irriterende. Er det noget andre har været ude for?.
Heller ikke en helt clean installation har hjulpet.

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 14:26

On Wed, 30 Mar 2005 12:25:34 +0200 skrev Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> .

> [...]
>skide irriterende. Er det noget andre har været ude for?.
>Heller ikke en helt clean installation har hjulpet.

Og har du overvejet om et andet (nyt) tastatur ville lave samme nummer ?

VH Martin Østerberg

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-05 21:14

Martin Østerberg skrev:

> Og har du overvejet om et andet (nyt) tastatur ville lave samme nummer ?

Hvad får dig lige til at tænke på et defekt tastatur?. Det
er kun under XP og efter den kom ind problemet er opstået.

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 22:01

On Wed, 30 Mar 2005 22:13:53 +0200 skrev Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> .

>Hvad får dig lige til at tænke på et defekt tastatur?. Det
>er kun under XP og efter den kom ind problemet er opstået.

Jeg tænker på det fordi beskrivelsen lyder som om tastaturet er defekt. For at
udelukke denne mulighed, anbefaler jeg dig at prøve med et andet. Er der tale om
en løs forbindelse, er det et trådløst tastatur kan det være batterierne der er
ved at være kaput.

Et minimalt fejlsøgnings forsøg ville derfor være at udskifte den mest
sandsynlige fejlkilde, og se om det fjerner fejlen. Elementært, kære Watson.

VH Martin Østerberg

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-03-05 23:01

Martin Østerberg skrev:

> Jeg tænker på det fordi beskrivelsen lyder som om tastaturet er defekt. For at
> udelukke denne mulighed, anbefaler jeg dig at prøve med et andet.

Det var da en nem og billig løsning. Har flere andre
liggende. Det her er bare ikke så gammel.

Er der tale om en løs forbindelse, er det et trådløst
tastatur kan det være batterierne der er
> ved at være kaput.

Det er ikke trådløst.

> Et minimalt fejlsøgnings forsøg ville derfor være at udskifte den mest
> sandsynlige fejlkilde, og se om det fjerner fejlen. Elementært, kære Watson.

Ja, jeg bestiller ikke andet til hverdag. Man kan hurtigt
stirre sig blind på de nemme løsninger. Jeg har nu lige
prøvet at fjerne den USA delen af installationen.

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 23:27

On Thu, 31 Mar 2005 00:00:46 +0200 skrev Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> .

>Ja, jeg bestiller ikke andet til hverdag. Man kan hurtigt
>stirre sig blind på de nemme løsninger. Jeg har nu lige
>prøvet at fjerne den USA delen af installationen.

Jeg bestiller heller ikke andet til hverdag, og jeg ved af erfaring man let kan
få pløjet sig ned i et forkert spor...

Jeg tvivler stærkt på at et andet keyboardlayout som f.eks. et amerikansk kan
udløse den slags fejl, men det skader næppe at fjerne. Jeg går udfra der er tale
om et standard keyboard, og at der bruges standard drivere til det ?

Jeg har selv haft et keyboard der havde været en tur på gulvet, virkede næsten
perfekt bagefter, men periodisk virkede bestemte taster ikke som de plejede...

VH Martin

Fra : Calle.

Dato : 30-03-05 16:20

Ib Jakobsen wrote:
> [...]
> skide irriterende. Er det noget andre har været ude for?.
> Heller ikke en helt clean installation har hjulpet.
nok fordi at XP ogsæ lægger de amerikanske tastatur ind. tjek at du kun har
det danske tastatur i kontrolpanel, så er du sikret med at den ikke skifter
rundt
--
Calle.

Fra : Hansen

Dato : 30-03-05 19:03

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> det danske tastatur i kontrolpanel, så er du sikret med at den ikke

Backspace befinder sig samme sted uanset USA/DK.