MS Windows
briani 27239
Geninstallere Outlook Express?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-03-05 06:47

Windows XP DK er præinstalleret på min maskine og jeg har holdt
systemet opdateret løbende med Windows Update.

Nu er der kuk i min Outlook Express og jeg vil gerne smide det ud og
geninstallere, men hvordan forholder jeg mig?

Hvor henter jeg en frisk kopi af den nyeste version?

Hvis jeg afinstallerer, bliver datafilerne så liggende og overtaget af
den nye installation? Hvis ikke, hvilke filer skal jeg da tage backup
af inden (emailkartotek, adressekartotek o.s.v.)?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 10:28

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> geninstallere, men hvordan forholder jeg mig?
>
> Hvor henter jeg en frisk kopi af den nyeste version?

Hej Kurt.

Måske kan dette bruges?

http://support.microsoft.com/kb/318378/da

-E.G.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-03-05 10:48

Den Wed, 30 Mar 2005 11:27:43 +0200, skrev El Guapo:

>Måske kan dette bruges?
>
>http://support.microsoft.com/kb/318378/da

Det ser yderst brugbart ud. desværre når jeg det ikke inden jeg skal
på arbejde, men jeg glæder mig til i aften

Tak for linket.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-03-05 23:47

>Måske kan dette bruges?
>
>http://support.microsoft.com/kb/318378/da

Hmmm, scanningen "sfc /scannow" fandt ingen fejl. De næste trin i
vejledningen afstår jeg fra på nuværende tidspunkt, for meget tyder på
at problemerne ikke skyldes beskadigede systemfiler og indtil videre
tror jeg ikke at en komplet nyinstallation af Windows er besværet
værd.

Problem 1 burde dog kunne løses ad anden vej: Outlook Express er
begyndt at komprimere mapperne ved nedlukning. jeg kan svagt huske
noget om en dialogboks forleden, hvor den tilbød at gøre det og jeg
sgade vist ja til "Vis ikke denne meddelelse igen", eller noget i den
retning. Ved at sige nej tak til dette, har jeg jo savet den gren over
jeg selv sidder på, for hvordan får jeg ny OE til at holdeop med at
komprimere hver gang? Ved en systemgendannelse 14 dage tilbage gjorde
den det ikke, så noget er der altså sket i mellemtiden. jeg har dog
ikke lyst til at "miste de 14 dages systemændringer, så jeg har
genetableret maskinen og har altså stadig problemet.

Problem 2 er spooky. Jeg er ved at teste et system på et website jeg
arbejder på. Det er et system til nyhedsmails og når folk tilmelder
sig, sender systemet (WEBinsta) er bekræftelsesmail med et link man
skal kilkke på. Hos mig er dette link usynligt i OE og kan af samme
grund ikke klikkes på, mens alle mine testpersoner (4) ingen problemer
har med at se og eksekvere linket. Ergo må fejlen være hos mig, men
hvor? Bortset fra indstillingen "Læs alle meddelelser som almindelig
tekst", kan jeg ikke finde noget i Outlook Express der kan forklare at
den ikke kan vise et link i HTML-format. Jeg har da heller ingen
problemer i almindelighed med at få vist HTML-mails.

Nå, det blev en længere smøre. Håber du (og andre) er med endnu? Og
ja... jeg har også et par tråde kørende i nyhedsgruppen om OE, men jeg
lader lige denne tråd køre her et par step endnu, da udgangspunktet jo
er reparation eller nyinstallation af OE og det er jo et
Windows-anliggende.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 12:15

Kurt Hansen wrote:

> [...]
> at problemerne ikke skyldes beskadigede systemfiler og indtil videre
> tror jeg ikke at en komplet nyinstallation af Windows er besværet

Hvis der ikke er nogen fejl i form af manglende eller ødelagte system-
filer i din Windows XP og/eller Outlook Express, så hjælper det ganske
rigtigt ikke noget at reparere.

Men "fejl" kan jo være flere ting og du skal huske på at Microsofts
produkter sjældent er fejlfri. Det er bl.a. derfor der udkommer en
stadig strøm af patches, rettelser, bug-fixes, updates og lign. via
"Windows Update".

> [...]
> retning. Ved at sige nej tak til dette, har jeg jo savet den gren over
> jeg selv sidder på, for hvordan får jeg ny OE til at holdeop med at

Det skal du nok spørge eksperterne om i Outlook Express -gruppen.

> [...]
> den ikke kan vise et link i HTML-format. Jeg har da heller ingen
> problemer i almindelighed med at få vist HTML-mails.

O.E. version 6 har en indstilling under Funktioner --> Sikkerhed,
på fanebladet "Sikkerhed", under punktet "Henter billeder", hvor der
står:

[v] Bloker billeder og andet eksternt indhold i html-e-mail.

Hvis denne funktion er valgt (fluben) så prøv at FJERNE fluebenet
og se om ikke dette løser problemet. Det er bare et "skud"...

-E.G.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-03-05 17:58

Den Thu, 31 Mar 2005 13:14:50 +0200, skrev El Guapo:

> [...]
>
>Hvis denne funktion er valgt (fluben) så prøv at FJERNE fluebenet
>og se om ikke dette løser problemet. Det er bare et "skud"...

Dette fkueben er ikke sat.

Jeg har i mellemtiden installeret Pagasus mail for at krydschecke og
(hold nu fast) der er problemet også - linket er usynligt!!!!

Jeg må altså konstatere, at det ikke er outlook Express der er noget
galt med. Så må det jo være Windows eller mit "system", men hvad
pokker kan fremkalde en sådan mystisk adfærd?

Jeg har Norton Antivirus, AdAware og Spamfighter kørende, men ingen af
dem kan vel gå ind i en mail i Outlook og køre et klikbart link
usynligt?

Jeg er ved at rive parykken i småstykker af frustration. Hvor skal jeg
lede og efter hvad? I hvilken nyhedsgruppe skal jeg spørge og om hvad?
Aaaarrrgh!!!

Venlig hilsen
Kurt Hansen