MS Windows
briani 27239
BSOD ved brug af product recovery CD...
Fra : cybs

Dato : 30-03-05 02:17

Jeg vil spørge jer, om det er nødvendigt at indlevere denne PC til
reparation - eller om er endnu er noget jeg selv kan gøre - fx udskifte
grafikkortet?

Min søn fortæller at han sad og spillede et spil ved navn "The
Neverhood", da computeren - efter1-2 timers spil - pludselig gik ned
med en blå skærm. Da jeg senere tændte, fik jeg flg besked, som jeg har
fået hver gang siden:

"Windows kan ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
\windows\system32\config\system"

"Du kan forsøge at reparere denne fil ved at starte Windows installation
ved hjælp af installationsprogrammets cd-rom . Vælg "r" osv.. "

Når jeg imidlertid bruger cd-rommen havner jeg i den samme BSOD hver
gang:
"BAD_POOL_CALLER". De tekniske oplysninger er:
xxx stop: 0x000000C2 (0x000000043; 0xc1EB0000; 0x00000000; 0x00000000)
Dette sker altid på samme sted, nemlig ved "Søger efter tidligere
versioner af windows......"

Når jeg bruger F8, får jeg godt nok avancerede startindstillinger, men
uanset hvilken mulighed jeg vælger, havner jeg ved den samme fejlmelding
om den samme manglende systemfil - dvs ingen systemgendannelse at hente,
selvom dette er slået til )-:

Jeg har prøvet de mest almindelige ting: Været i bios og afprøve at
disable forskelligt, som fx caching og shadowing. Tjekket rammen med en
MS-produkt ved navn mtinst.exe (ingen problemer). Fjernet alt "det løse"
i hardware og forbindelser, samt netkortet - dog endnu ikke drev og
grafikkort. Min eneste mistanke til noget jeg evt kunne skifte er
grafikkortet - et geforce2mx400 med 64 Mb RAM. Så jeg ville være glad
for et svar på, om de tekniske oplysninger peger i retning af
grafikkortet? Helt dødt er det jo ikke, men måske er det ejer af
fejladressen?

Forresten - jeg har researched på BSOD fejlmeldingen - det nærmeste jeg
kan komme er:

"The current thread attempted to free a virtual addres that was never in
any pool"
- linien "0xc1EB0000" skulle så være der hvor fejlen er sket. Men hvor
er det??

Vi har ingen nye installationer. Har windows XP, præinstalleret ved køb
i 2001. Haft servicepack 2 siden et par måneder uden tidligere
problemer. Bruger antivirus, firewall og sikker net/email adfærd. Når
jeg mistænker grafikkkortet er det fordi blæseren har larmet voldsomt på
det sidste. Kan man stadig købe et tilsvarende - noget der ikke kræver
driverinstallation, siden jeg jo ikke kan komme til windows...?

Min computer er en Scaleo 600 C120-51.
Intel Celeron 1,2 GHz processor
256 Mb RAM
40 Gb harddisk
16XDVD
16x10x32 CD Brænder
Geforce2 MX400 med 64 Mb RAM og TV-out

--
MVH

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : Henning

Dato : 30-03-05 09:05

> [...]
>"BAD_POOL_CALLER". De tekniske oplysninger er:
>xxx stop: 0x000000C2 (0x000000043; 0xc1EB0000; 0x00000000; 0x00000000)

Får du fejlen når du forsøger at reparere installtionen eller når du
installerer fra scratch, dvs. har slettet partitionen og oprettet den
igen?
Hvis det er under reinstallation, og du indleverer maskinen til
reparation, får du den sandsynligvis blot tilbage med en ren,
nyinstalleret windows og en regning fordi garatien ikke dækker
sw-fejl.

Fra : cybs

Dato : 30-03-05 12:48

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Får du fejlen når du forsøger at reparere installtionen eller når du
> installerer fra scratch, dvs. har slettet partitionen og oprettet den
> igen?

Tak Henning - det er rart at få et svar!!

Reparere eller "installere oveni" var min plan - jeg har ikke slettet
eller formateret - vil MEGET gerne redde mine data!!
Jeg kommer slet heller ikke så langt på CD-rommen at jeg kan vælge noget
som helst. Men kan dog godt få maskinen til at æde visse
(boot)disketter - fx kan jeg lige nu se mit drev med en "NTFS-reader",
som jeg fandt på nettet i nat. Det er faktisk ret betryggende at se at
der ligger noget (-:
Surt at jeg kun har et drev - ellers kunne jeg kopiere filer.

> [...]
> reparation, får du den sandsynligvis blot tilbage med en ren,
> nyinstalleret windows og en regning fordi garatien ikke dækker

Garantien er udløbet. Jeg har alligevel sendt en beskrivelse til flere
adresser hos fujitsu-siemens i håb om at en eller anden ville udbryde:
"Det lyder jo som om......".
Foreløbig er der ikke bid - dog tilbud om at sælge mig nyt grafikkort
hvis JEG er overbevist om at det er fejlen......

Lige nu står NTFS reader og søger efter min boot.log, hvis jeg har
en.... Jeg vil meget gerne have andre ideer til filer jeg kan lede efter
for at blive klogere. Og alle andre slags forslag!

På forhånd tak!

--
MVH

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : Henning

Dato : 30-03-05 15:44

>Lige nu står NTFS reader og søger efter min boot.log, hvis jeg har
>en.... Jeg vil meget gerne have andre ideer til filer jeg kan lede efter
>for at blive klogere. Og alle andre slags forslag!

F8 i opstarten og vælg "Sidst kendte fungerende..."
Ellers kan man på en eller anden måde aktivere systemgendannelse fra
et off-line program - jeg kan ikke huske hvordan...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : cybs

Dato : 31-03-05 00:20

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> F8 i opstarten og vælg "Sidst kendte fungerende..."
> Ellers kan man på en eller anden måde aktivere systemgendannelse fra
> et off-line program - jeg kan ikke huske hvordan...

Alle mulighederne under F8 - osse systemgendannelse - gav mig den samme
fejlmelding - altså den om den corrupte fil "system". Forresten fik jeg
den igen da jeg forsøgsvis valgte drevet i en bootmenu her på min
bærbare - hov, måske var det derefter, at drevkassen gik ned? Jeg har
smidt hardisken i sådan en extern USB-kasse nu - men det går ikke godt,
se mit svar herunder til øhhhh - jeg kan ikke stave navnet.

Den med off-lineprogrammet forstod jeg ikke - noget på en diskette? Men
nu er harddisken altså ude - og FORHÅBENTLIG på vej til at blive tømt!
Så langt så godt men stadig langt igen. Tak for deltagelse - hæng gerne
på videre hvis du orker!

--
MVH

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : jda^fx

Dato : 30-03-05 20:12

On Wed, 30 Mar 2005 13:48:10 +0200, cybs wrote:

> [...]
> en.... Jeg vil meget gerne have andre ideer til filer jeg kan lede efter
> for at blive klogere. Og alle andre slags forslag!

Lige nu synes jeg det lyder som om det er tid til at få harddisken over i
en anden maskine og få sikret data. Så har du frie hænder til at formattere
den bagefter for at starte helt på en frisk. Helst ved at slette
partitionen så installationen kommer til en upartitioneret harddisk. Så
vidt jeg kan se på MS hjemmeside så er de stopfejl med 0X043 noget der har
med selve kernel at gøre. Når du så kommer i gang igen, så ver meget
omhyggelig med hvilke drivere du henter til grafikkort, lyd, etc.

Ud over din boot.log kan det være en idé at søge efter om der er en
C:\Windows\Minidump\ mappe med .dmp filer i. De indeholder oplysninger om
hvilke drivere der var loaded da det gik galt og en del andre oplysninger
--
jda^fx

Fra : cybs

Dato : 31-03-05 00:07

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så
> vidt jeg kan se på MS hjemmeside så er de stopfejl med 0X043 noget der

Aha - det vidste jeg ikke - hvor ser du det? Og jeg kan heller ikke lige
gennemskue konsekvensen....

>Når du så kommer i gang igen, så ver meget
> omhyggelig med hvilke drivere du henter til grafikkort, lyd, etc.

At fjerne harddisken for at sikre data var også hvad jeg til sidst
valgte at gøre. Da vi ellers kun har bærbare i huset, fik jeg købt mig
en USB harddisk-kasse (Digitus external drive case for USB 2.0 3,5" IDE
drives, DA -70410). Men den driller!! Efter mange driverskift fik jeg
den endelig op at køre - men nu er den nede igen. Windows kan ikke se
den )-:

Forinden fik jeg flyttet lidt filer og billeder, men alle mine
dokumenter kunne jeg ikke få adgang til. Selvom jeg var et par gange i
fejlsikret tilstand og fik givet mig selv tilladelser en mass - troede
jeg )-: Så nu har jeg to nye problemer at slås med i stedet. Dem vil
jeg så give mig til at søge på - men fritiden er ved at slippe
op..........

> [...]
> om
> hvilke drivere der var loaded da det gik galt og en del andre

Aha - vil jeg kigge efter når jeg får lov at kigge igen! Der var
forresten ingen bootlog - jeg har det med at slå ting fra )-:

> jda^fx

Tak for dette - hvis du har tips til mine nye problemer er du meget
velkommen, men denne gang er jeg ikke selv færdig med researchen endnu!
Vender tilbage hvis jeg løser noget!

--
MVH

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : jda^fx

Dato : 31-03-05 00:32

On Thu, 31 Mar 2005 01:07:24 +0200, cybs wrote:

> [...]
> drives, DA -70410). Men den driller!! Efter mange driverskift fik jeg
> den endelig op at køre - men nu er den nede igen. Windows kan ikke se
Hvilken version af Windows snakker vi om her? Hvis du er på vej til at
sætte din XP disk over i en Win98 maskine så er det ikke sikkert at du får
noget som helst ud af det. Hvis disken er NTFS formatteret så kan Win98
ikke læse den og så er du lige vidt. Så må du have have venner eller
bekendte til hjælp

> [...]
> dokumenter kunne jeg ikke få adgang til. Selvom jeg var et par gange i
> fejlsikret tilstand og fik givet mig selv tilladelser en mass - troede

Du skal muligvis ind og overtage ejerskab på hele disken. Start med at slå
'Brug enkel fildeling fra'
Funktioner -> Mappeindstillinger -> vis -> fjern krydset i 'Brug enkel
fildeling (anbefales)'
Åbn så denne computer -> højreklik på disken -> vælg sikkerhed -> avanceret
-> ejer -> marker dig selv og sæt kryds i 'Erstat ejer af underbeholder og
objekter'

--
jda^fx

Fra : cybs

Dato : 31-03-05 01:20

> Hvilken version af Windows snakker vi om her?

Windows XP home m SP 2 på begge computere. Begge NTFS. Den fungerende er
en bærbar Dell inspiron. Jeg tror USB-kassen gik ned fordi jeg glemte at
bruge sikker fjernelse af hardware da jeg tog den fra et øjeblik - for
at tilslutte printeren og printe flere vejledninger om at overtage
ejerskab af filer. Nu kan jeg dæleme ikke få den frem igen - kæmper!

(snip)

> [...]
> slå
> 'Brug enkel fildeling fra'
> Funktioner -> Mappeindstillinger -> vis -> fjern krydset i 'Brug enkel

Angår kun XP-proff - men faktisk har jeg forsøgt at dele min mappe
også - må jeg hellere tilbageføre. I home gør man det hele i
fejlsikret - heldigvis KUNNE jeg se drevkassen der også. Dengang )-:

> [...]
> avanceret
> -> ejer -> marker dig selv og sæt kryds i 'Erstat ejer af

Det rigtigt mærkelige er, at DELL administratorerne allerede stod som
ejere - af mine dokumenter på den anden disk! Dog har jeg ikke tjekket
hele disken. Så i stedet gav jeg mig til at dele flere tilladelser til
flere ting ud - til højre og venstre (-:

Jeg har spurgt til Carsten i gruppen som havde næsten samme problem for
et par dage siden, om han kunne bruge de råd han fik - se den 27/3.

Men nu skal jeg lige ind i kassen igen!! Vender tilbage!

--
MVH og tak!

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : cybs

Dato : 03-04-05 20:56

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
...............(snip)
> [...]
> avanceret
> -> ejer -> marker dig selv og sæt kryds i 'Erstat ejer af

Tak jda^fx - denne gang fik jeg det til at virke! Som jeg også har
skrevet til Carsten, skulle jeg overtage ejerskabet igen, selvom det
så ud, som om jeg allerede havde overtaget det. Jeg fulgte desuden
dit råd og valgte hele disken ved samme lejlighed - men problematikken
var den samme.

Jeg har virusscannet disken - "Antivir" fandt intet at påtale. På samme
disk ligger i folderen "repair" en "system.bak". Overvejer, om jeg tør
prøve at kopiere den ind over den defekte systemfil............. (Har
læst
et sted at man ikke anbefaler dette ved OEM-versioner af windows.)

Hvis jeg altså bliver lukket ind i disken igen - den der USB-box er godt
nok
uberegnelig - mildt sagt - grrrrrrrrrrrrrr! Heldigvis mener jeg at ha
fået kopieret
de vigtigste dokumenter over nu - en stor lettelse!

Nogen bud på om jeg kan reparere noget på styresystemet når jeg
har disken liggende på denne måde i en anden computer? Skulle nødig
gøre noget, der fik den fungerende computer til at stå af osse!

--
MVH

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : cybs

Dato : 07-04-05 20:18

"cybs" <cybsX@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har disken liggende på denne måde i en anden computer? Skulle nødig
> gøre noget, der fik den fungerende computer til at stå af osse!

cybs igen:
Wauw - det kunne jeg! Fulgte en instruktion om at overskrive en
række filer i windows/system32/config med (omdøbte) filer fra et
gendannelsespunkt.
http://www.digitalwebcast.com/articles/viewarticle.jsp?id=8658

Gøres egentlig fra en commandopromt i recoveryconsol, men er
jo noget lettere når man har adgang til disken fra en anden windows.
Og nu er jeg oppe at køre - efter over en uges hårdt arbejde - mange
erfaringer rigere!!

--
MVH

Cybs/susanne