MS Windows
briani 27239
Sletning af HD?
Fra : -=- JF -=-

Dato : 29-03-05 20:31

Hej gruppe.

Et par computere skal overdrages til nye ejere, men da de kører helt
problemfrit og er optimeret i alle ender og kanter har jeg ikke meget lyst
til af FDISK'e dem for at slette følsom data.
Jeg havde tænkt mig at nøjes med at slette mails og officedokumenter o.l.,
men skal sikre mig at data er uigenkaldeligt slettet.

Kan I anbefale et program som effektivt sletter 'tom' plads på disken, men
lader data i fred?
Gerne free- eller shareware da det sandsynligvis kun skal bruges denne ene
gang.

--
Mvh John

-=-Fjern X-erne i min mailadresse-=-

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-03-05 20:33

SDelete: http://www.sysinternals.com/

--
munches scags kens

Fra : -=- JF -=-

Dato : 30-03-05 21:48

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse

> SDelete: http://www.sysinternals.com/

Tak skal du ha'! Det ser ud til at være det jeg leder efter!!

Fra : Gnistn

Dato : 30-03-05 04:53

-=- JF -=- wrote:

> Kan I anbefale et program som effektivt sletter 'tom' plads på
> disken, men lader data i fred?
> Gerne free- eller shareware da det sandsynligvis kun skal bruges
> denne ene gang.

www.heidi.ie/eraser

Freeware

--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : Henning

Dato : 30-03-05 15:42

On Wed, 30 Mar 2005 05:52:30 +0200, "Gnistn" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

>www.heidi.ie/eraser

Det er jo software som wiper alt data på disken? Jeg tror at det der
efterlyses er et program som blot sletter alle brugerdata i en ellers
fungerende Windows?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-03-05 15:59

Henning wrote:

> Jeg tror at det der efterlyses er et program som blot sletter
> alle brugerdata i en ellers fungerende Windows?

Jeg _ved_ at det der efterlyses er et program der wiper al ledig
plads på disken. :)

--
muttering tuning copylefts

Fra : Gnistn

Dato : 30-03-05 16:28

Fra : Gnistn

Dato : 30-03-05 16:23

Henning wrote:

> Det er jo software som wiper alt data på disken?

Ja hvis du laver en "Darik's Boot and Nuke" floppy som bruges således (er
for doven til at oversætte):

How do I Erase my entire hard drive(s) on my PC?
Eraser uses the 'Darik's Boot and Nuke' disk option to erase all your hard
drives.
To use this option:
1. Place a floppy (or CD) in your a: drive.
2. Click on the Start button and then choose Programs->Eraser->Create Boot
Nuke Disk.
3. Ensure 'Writing on Floppy' is ticked. Tick 'Formatting' if your floppy
needs to be formatted.
4. Click OK. Result: Your Boot Nuke Disk has now been created.
5. Boot up your PC with the floppy still remaining in your a: drive.
Remember: If you wish to erase the Hard Disk of another PC, then bring this
Floppy to the PC, insert it into the a: drive and Boot it up.

> Jeg tror at det der efterlyses er et program som blot sletter alle
> brugerdata i en ellers fungerende Windows?

John spurgte, citat "Kan I anbefale et program som effektivt sletter 'tom'
plads på disken, men lader data i fred?"

Hvis du går i Start=>Programmer=>Eraser=>Eraser og derefter vælger File=>New
Task så er der en option der hedder "Unused space on drive" og en dropdown
box hvor man vælger drevet det skal udføres på. "Unused space on drive"
sletter den frie/tomme plads på drevet på en måde så det er nærmest umuligt
at genskabe data der tidligere har ligget på den frie plads med diverse
genskabelses programmer, filerne på drevet rører den ikke ved brug af denne
funktion.

Der er også en funktion der hedder "Files on folder" som bruges til at
slette filer ligeledes på en måde så genskabelse af dem er, om ikke umuligt
så tæt på.