MS Windows
briani 27239
Kan hverken åbne eller slette filer
Fra : wizzy

Dato : 29-03-05 19:27

Hjælp, nu kan jeg hverken åbne, læse eller slette filer, som jeg
flytter.

OK at kopiere en fil (også tekstfil) fra en folder til en anden på
samme drev.
Hvis jeg derimod trækker (flytter) eller klipper filen over til en
anden folder, så kan jeg efterfølgende hverken åbne, omdøbe eller
slette den igen!!??

Jeg får følgende fejlmeldinger:
Ved åbning -> Adgang nægtet

Ved sletning (flytning) -> Ikke mulig at slette (flytte), Adgang
nægtet. Kontroller, at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet og at
filen ikke er i brug.

Jeg har prøvet hundrede ting (slettet via dosprompt, sikker tilstand
m.m.), intet virker.
Eneste som har være muligt for mig, er at slette filerne med en Norton
Commander, bare det ikke sker til papirkurven.

Hvad pokker er sket med min XP og mit NTFS-drev?

Det skal siges, at jeg booter på to partitioner, hvor det famøse
D-drev (NTFS) er fælles for begge. Det kan være sket, efter at jeg
oprettede forskelligt pasord for de to xP partioner, som jeg nu har
slettet igen, - men jeg har stadigvæk problemet.

Please help.

Hilsen Wizzy

Fra : _paul

Dato : 30-03-05 20:32

wizzy wrote:
> [...]
> oprettede forskelligt pasord for de to xP partioner, som jeg nu har
> slettet igen, - men jeg har stadigvæk problemet.

det er nok noget med at XP synes at de filer er systemfiler. Med XPpro kan man klikke
sig til en tilladelse. Jeg oplever det samme med de filer, som programmet DriveImage fra
DOS skriver på min harddisk.