MS Windows
briani 27239
windows vil ikke køre exefiler
Fra : Calle.

Dato : 28-03-05 11:31

Hej
Min moster har det problem med hendes PC, at den ikke vil køre exe filer.
Hun kan sagtes hente dem fra mail og gemme, så det er ikke spærringen i
mailprogrammet der gør det.
Mener hun kører 2000. Hvad skal hun gøre for at få det til at virke igen?

--
Calle.

Fra : Mads

Dato : 28-03-05 12:28

On Mon, 28 Mar 2005 12:31:29 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

> [...]
>mailprogrammet der gør det.
>Mener hun kører 2000. Hvad skal hun gøre for at få det til at virke igen?

Hvilken fejlmeddelelse får hun når hun prøver ?

mvh Mads

Fra : Lyrik

Dato : 28-03-05 12:38

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken fejlmeddelelse får hun når hun prøver ?
>
> mvh Mads
+++++++++++++++++++++
Det er en MOSTER!))
Tag venligst behørige hensyn! Fejlmeddelelsen består vel i at hun begynder
at svede og går i panik!))
(jeg ku' ik' la' vær!)

Hilsen
Jens

Fra : Mads

Dato : 28-03-05 15:32

On Mon, 28 Mar 2005 13:37:58 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk>
wrote:

>Det er en MOSTER!))
>Tag venligst behørige hensyn! Fejlmeddelelsen består vel i at hun begynder
>at svede og går i panik!))
>(jeg ku' ik' la' vær!)

Ja, og ?

Ikke alle quinder er IT analfabeter, men er udemærket i stand til at
læse en fejlmeddelelse.

Og at quinden er nogens moster er jo ikke ensbetydende med at
hun er 95. Det kunne jo være spørgerens mors lillesøster.

Så tag du lige og pak dine fordomme væk. De er håbløst forældede
og det er du også.

mvh Mads

Fra : Anders Lund

Dato : 28-03-05 16:34

Mads wrote:
> Så tag du lige og pak dine fordomme væk. De er håbløst forældede
> og det er du også.

Kunne du så ikke tage at pakke din humor ud?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Calle.

Dato : 28-03-05 15:38

Lyrik wrote:

> Det er en MOSTER!))
> Tag venligst behørige hensyn! Fejlmeddelelsen består vel i at hun
> begynder at svede og går i panik!))
> (jeg ku' ik' la' vær!)

Nej, hun tager det ganske roligt, men er generet af det. Hun har ellers
rimelig styr på en PC ved normal brug
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 28-03-05 15:36

Mads wrote:

> Hvilken fejlmeddelelse får hun når hun prøver ?

den kommer med boksen hvor den spørger hviket program hun vil åbne exe filen
med, præcis som når man har en fil med ukendt endelse!

--
Calle.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-03-05 15:45

"Calle." <fake@fake.fake> skrev:

>den kommer med boksen hvor den spørger hviket program hun vil åbne exe filen
>med, præcis som når man har en fil med ukendt endelse!

Jeg reparerede på et tidspunkt en pc med samme symtomer. Den var fyldt
med virus, spyware og trojanere ...

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Mads

Dato : 28-03-05 15:48

On Mon, 28 Mar 2005 16:36:27 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

>den kommer med boksen hvor den spørger hviket program hun vil åbne exe filen
>med, præcis som når man har en fil med ukendt endelse!

OK, den har jeg set et par gange før, selvom det er længe siden.

Maskinen er sansynligvis inficeret med en virus. Der er flere vira
der har netop denne effekt. Se. f.eks. :
http://linnetsol.co.uk/virus.asp

Hvad bruger hun af antivirus program ? Og husker hun at holde
det opdateret ?

mvh Mads

Fra : Calle.

Dato : 28-03-05 15:55

Mads wrote:
> [...]
> der har netop denne effekt. Se. f.eks. :
> http://linnetsol.co.uk/virus.asp
>
> Hvad bruger hun af antivirus program ? Og husker hun at holde

Det var også det første jeg spurgte om, men det sagde hun de gjorde meget
ofte. Hvilket hun bruger ved jeg ikke, men vil da undersøge det.
--
Calle.

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 31-03-05 22:35

> den kommer med boksen hvor den spørger hviket program hun vil åbne exe
> filen med, præcis som når man har en fil med ukendt endelse!

Bare en idé..: Jeg oplever nogle gange ved download, at filen gemmes som
f.eks. en tekstfil. Jeg har Win til at vise fil-endelser, men hvis
fil-endelser på kendte filtyper er slået fra, er det vel muligt, at
programmet gemmes som f.eks. VildtProgram.exe.txt og efterfølgende vises
over for brugeren som VildtProgram.exe men opfattes som et tekstdokument.
Det ville selvfølgelig med al sandsynlighed blive åbnet automatisk i
Notepad, men princippet er vel en mulighed...

Under alle omstændigheder kan det måske betale sig at undersøge, om filen
rent faktisk gemmes som en .exe-fil.

- M

Fra : Calle.

Dato : 31-03-05 22:41

Mickel Hedemand wrote:

> [...]
>
> Under alle omstændigheder kan det måske betale sig at undersøge, om
> filen rent faktisk gemmes som en .exe-fil.

Det er de.
Og vi har løst problemet. Det tyder på noget adware tog fusen på hende
--
Calle.