MS Windows
briani 27239
fjernstyrer XP fra mobiltelefon
Fra : Harry Ottosen

Dato : 27-03-05 17:56

hvad for et program skal jeg bruge for at fjernstyrer min XP maskine
fra min mobiltelefon

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-05 22:22

Harry Ottosen (slet Y8W04) wrote:
> hvad for et program skal jeg bruge for at fjernstyrer min XP maskine
> fra min mobiltelefon

Remote desktop klient. Men hvis du fortæller hvilken telefon du har, kan
det være at der er nogen som kan komme med et program som kan gøre det.

Men ellers mener jeg også at der er en mobiltelefon gruppe, som jeg vil
tro kan hjælpe dig bedere. dk.teknik.telefoni.mobil eller noget i den
retning. Søg evt. på www.usenet.dk som har en komplet liste over de
danske nyhedsgrupper.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Harry Ottosen

Dato : 28-03-05 00:38

Anders Lund <anders@andersonline.dk> skrev:

>Remote desktop klient. Men hvis du
>fortæller hvilken telefon du har, kan
>det være at der er nogen som kan
>komme med et program som kan gøre det.
min mobiltelefon er en nokia 6230
MVH Kent O.

Fra : emj

Dato : 27-03-05 22:45

Harry Ottosen <kent-ottosen@Y8W04mail.tele.dk> (slet Y8W04) skrev::

>hvad for et program skal jeg bruge for at fjernstyrer min XP maskine
>fra min mobiltelefon

Hvad med bluetooh og en dongle
Hilsen emj

Fra : Calle.

Dato : 28-03-05 11:15

emj wrote:

> Hvad med bluetooh og en dongle
Det kræver jo et program, og det er det manden efterlyser!
--
Calle.

Fra : emj

Dato : 28-03-05 13:57

"Calle." <fake@fake.fake> skrev::

>Det kræver jo et program, og det er det manden efterlyser!

det kræver da ikke et program, det kræver blot en mobiltelefon med
bluetooth

Hilsen emj

Fra : Calle.

Dato : 28-03-05 15:35

emj wrote:

> det kræver da ikke et program, det kræver blot en mobiltelefon med
> bluetooth

Og hvordan vi du så have PCen skal forstå komandoerne, hvis ikke et program
skal lære den det?
--
Calle.

Fra : emj

Dato : 28-03-05 16:53

"Calle." <fake@fake.fake> skrev::

>Og hvordan vi du så have PCen skal forstå komandoerne, hvis ikke et program
>skal lære den det?

Se det er jo her bluetooth-donglen kommer ind.
Med en bluetooth mobiltelefon, kan man kommunikere og styre sin pc ved
hjælp af tastaturet på mobiltelefonen.

Hilsen emj

Fra : Anders Lund

Dato : 28-03-05 17:09

emj wrote:

> Se det er jo her bluetooth-donglen kommer ind.
> Med en bluetooth mobiltelefon, kan man kommunikere og styre sin pc ved
> hjælp af tastaturet på mobiltelefonen.

Sidst jeg forbandt min telefon med min PC via bluetooth, gav den mig
ikke umidlbart mulighed for at fjernstyre min PC. Det kræver sikkert et
program til at få den til det.

Fra : Calle.

Dato : 28-03-05 20:25

emj wrote:

> Se det er jo her bluetooth-donglen kommer ind.
> Med en bluetooth mobiltelefon, kan man kommunikere og styre sin pc ved
> hjælp af tastaturet på mobiltelefonen.

Ja men der skal instaleres et program i PC'en til at fortolke signalerne fra
donglen.
--
Calle.

Fra : emj

Dato : 28-03-05 21:36

"Calle." <fake@fake.fake> skrev::

>Ja men der skal instaleres et program i PC'en til at fortolke signalerne fra
>donglen.

OK, der følger jo en cd med en bluetooth enhed.
Hilsen emj

Fra : Calle.

Dato : 28-03-05 21:52

emj wrote:

> OK, der følger jo en cd med en bluetooth enhed.
> Hilsen emj
Det er normalt kun en driver til selve donglen. der skal også noget software
til at fortælle PCen hvad den skal gøre når du trykker en given tast.

--
Calle.

Fra : Jens Christian Mikke~

Dato : 28-03-05 09:03

"Harry Ottosen (slet Y8W04)" <kent-ottosen@Y8W04mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11119427580.0545732212509513@dtext.news.tele.dk...
> hvad for et program skal jeg bruge for at fjernstyrer min XP maskine
> fra min mobiltelefon

Der findes forskellige midlet-implementationer af VNC-klienten, f.eks.

http://www.simeda.com/activeviewer/index.html

http://j2mevnc.sourceforge.net/

/Jens

--